Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det var en ny och fin bil det! Anledningen till att jag blev sugen var att jag insåg att hyfsat nya bilar, typ -05, inte är så fasligt dyra (30 000 om man har tur). Då får man väl räkna med underhåll och så, men man kan ju ha tur...

Annons
Postat

Det var en ny och fin bil det! Anledningen till att jag blev sugen var att jag insåg att hyfsat nya bilar, typ -05, inte är så fasligt dyra (30 000 om man har tur). Då får man väl räkna med underhåll och så, men man kan ju ha tur...

Jo för tusiken! runt 30-40 papp kan man hitta fina bilar.

Ett tips är att leta efter hybridbilar som går på typ etanol/bensin för då blir skatten billigare. Alltså typ miljöbilar!

Typ!

k9 (oregistrerad)
Postat

Kul! M in speldator fick slut på lagrings utrymme så jag skruvad in en HDD från min trasiga musikdator. Då dog även speldatorn. Visade sig vara ett bootvirus som sätter sig i partitions filen på hårddisken.

Så nu har jag bara en laptop för tillfället. Men det sköna är ju att jag bara behöver formatera två hårddiskar så har jag två fungerande burkar igen.

Postat (redigerat)

Himla joxande med datorer ändå. Jag beställde mer ram-minne till lapptoppen nu.

Hoppas det blir lite bättre. Såatte.

Redigerat av Neosus
k9 (oregistrerad)
Postat

..och så köpte jag ett moderkort till nya stationära musikdatorn. Nu äre bara resten kvar... 😱

Mad bidde det för mainboard?
k9 (oregistrerad)
Postat

Den ena hddn är full med egen inspelad musik och egna texter (ett bokmanus och sångtexter). Den andra är full med bilder och videos jag fotat själv.

Postat

Den ena hddn är full med egen inspelad musik och egna texter (ett bokmanus och sångtexter). Den andra är full med bilder och videos jag fotat själv.

Kommer allt att försvinna nu då? 🙁

k9 (oregistrerad)
Postat

De vart ett Asus Z97 P.

😊

k9 (oregistrerad)
Postat

Kommer allt att försvinna nu då? 🙁

Nej men jag måste krångla en del för att rädda dem. Med lite tur så kan jag boota upp på en windovs-skiva och köra i felsäkert läge. Flytta över filer till en extern HDD. Köra den externa hddn med ett speciellt "antivirus" och sedan installera om windovs och alla programmen och importera filerna från den exerna hddn.

Fick tipset om att min laptop borde vara bättre skyddad mot den typen av virus så jag kunde chansa att bara stoppa de infekterade hddn i en vagga och se om jag kan rädda filerna så. Risken är dock att jag måste resetta hela laptopen till fabriksinställningarna om det skiter sig. Egentligen inte så allvarligt då jag bara har den som lek/surf glo på film dator. Men orkar man?

Just nu låter det ändå skönare att kunna surfa på den medans man krånglar med de andra burkarna. Gör ju inget om datorn måste jobba en massa minuter när man har en dator om man kan roa sig med under tiden.

De vart ett Asus Z97 P.

😊

Till en musikdator? 😲
k9 (oregistrerad)
Postat

Oj tänkte fel. Trodde det var en Sabertooth du pratade om som moderkort men det var det ju inte. 😏😊

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.