Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

La upp en annons på bandfinder med en vän och fick ett svar från en 58åring. Glömde skriva hur gamla vi var. Han är säkert hur bra som helst men det känns ändå som att åldersskillnaden kan göra det hela lite oskönt.

Postat

Det krävs en hyssad snabb dator för det där spelet.

Fasiken!

Hyssad = hyfsad

Krävs inget monster dock, kör det på en två år gammal laptop utan problem

drloop (oregistrerad)
Postat

Stäng ned allt utom spelet och starta Task managern och monitorera hur minne och CPU används när du spelar spelet. Finns det minne så är det nog tyvärr grafikrelaterat eller CPU relaterat.

Postat

Ja tog å köpte Cities: Skylines. Kan berätta för er sedan vad jag tycker men måste spela lite först.

Såatte.

Kul! Är allt bra nyfiken på det, särskilt eftersom senaste SimCity var en påse med skit.

Postat

Kul! Är allt bra nyfiken på det, särskilt eftersom senaste SimCity var en påse med skit.

Ja, jag tror det är ett kanonspel... Men jag måste nog köpa en bättre dator. Denna har några år på nacken.

Men ska prov stoppa in mer ramminne. Kanske måste byta hårddisk till en 7200 rpm oxå?

Usch det här blir dyrt innan slutet.

Ska ju bygga en ny stationär dator oxå för musikbruk. Hur ska detta sluta?

Det blir iallafall en kaffe på det! 😄🥰

...kanske kan använda musikdatorn som en enklare speldator oxå? Varför tänkte jag inte på det.. 😱😊

Postat

Stäng ned allt utom spelet och starta Task managern och monitorera hur minne och CPU används när du spelar spelet. Finns det minne så är det nog tyvärr grafikrelaterat eller CPU relaterat.

Det här är en gammal Dual Core i5.

Postat

...kanske kan använda musikdatorn som en enklare speldator oxå? Varför tänkte jag inte på det.. 😱😊

Så har jag alltid gjort med mina datorer, iallafall när jag brukade spela PC-spel. xD

Postat (redigerat)

Eller så skaffar man en begad mac och stoppar in Logic! Brorsan har gjort det och funkar ju hur bra som helst!

Jag är imponerad. 😳

Redigerat av Neosus
Postat

Så har jag alltid gjort med mina datorer, iallafall när jag brukade spela PC-spel. xD

Samma här! Men nu är det längesen jag har skaffat nya datorer. 😱😊

Postat (redigerat)

ska skaffa en ssd till min dell vostro i7 och göra en ominstallation. kommer bli som ny. tror jag. 😳

Spelar som inga tunga spel men ändå!

vad ska man ha för ssd?

finns MÅNGA!

Har funderat på en SSD oxå! Men det blir i framtiden isåfall.

Många säger att Intels är skitbra.

Redigerat av Neosus
Postat (redigerat)

När jag satt å kollade igår så hittade jag en massa Crucial till min HP Pavilion g6.

Komplett

Unners hur dom är? 😕

Redigerat av Neosus
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.