Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Fick ett samtal från Betsson. Jag fick inte jobbet men det var tydligen rätt nära - en kille dom hade anställt bara nån månad tidigare hade tagit en tjänst som hade passat mig perfekt! Men för den aktuella tjänsten hade dom sett framför sig ännu mer erfarenhet.

Oh well, hon sa att hon ville ha kvar mina uppgifter så man vet aldrig.

Alright synd, jag håller tummarna för dig Micke.

Och för dig Fidden.

Och för dig Pico.

Och dig Zak.

Har jag glömt någon? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla idiotwindowsdator. Satte igång en grej igår kväll som skulle stå över natten. Naturligtvis får datorn för sig att installera någon uppdatering och startar därmed om datorn, och det jag har kört under natten är borta. Det är andra gången på två veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla idiotwindowsdator. Satte igång en grej igår kväll som skulle stå över natten. Naturligtvis får datorn för sig att installera någon uppdatering och startar därmed om datorn, och det jag har kört under natten är borta. Det är andra gången på två veckor.

Antar det här gäller jobb. Om du har behov av att köra nattjobb finns det säkert någon terminalserver där du kan dra igång det så är både din arbetsstation avlastad och jobbet körs klart utan tvingande uppdateringar/omstarter. Alternativt hör du om det finns någon alternativ grupp-policy eller SCCM-collection som inte tvingar omstart efter Windows-uppdateringar.

Om inget av det där går få igenom (vilket låter jävla märkligt) så bör du läsa på här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar det här gäller jobb. Om du har behov av att köra nattjobb finns det säkert någon terminalserver där du kan dra igång det så är både din arbetsstation avlastad och jobbet körs klart utan tvingande uppdateringar/omstarter. Alternativt hör du om det finns någon alternativ grupp-policy eller SCCM-collection som inte tvingar omstart efter Windows-uppdateringar.

Om inget av det där går få igenom (vilket låter jävla märkligt) så bör du läsa på här.

Vet inte alls vad vi har vad gäller sånt... Vi har ju en server som man kan koppla upp sig mot hemifrån och som jag kan lagra filer på och så, men nu har jag kört på min dator.

Eller, om du nu skulle råka vara lokaladministratör på datorn ifråga så bara ställ in att uppdateringarna laddas hem men att inget installeras förrän du väljer att göra så. 😛

Det är jag, så det där var ju en enkel lösning. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Min farmor såg ut som yoda, dog samma dag som spock och blev 99 år gammal. Att hon var en ganska otrevlig människa som jag undvek så gott det gick, kan man kanske bortse ifrån en dag som denna. För nu ska hon begravas.

Kaffe blir det naturligtvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...