Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

Annons

Har du oxå knullkompisar?

Njae, har väl försökt ha några gånger men blir lätt komplicerat. Jag gillar inte komplicerat.

Sa jag hur många koppar jag druckit ur idag 🙂

Det tror jag inte, berätta! ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog inte kört mc på 20 år nu. Lånade en honda 900 bol d'or av en kusin i några veckor. Tänkte jag skulle kolla på vilken tid jag kunde köra mellan linköping och åtvidaberg. Drog iväg vid fyratiden, mitt i värsta rusningen. Låg på mittlinjen hela tiden. Mc:n hade ingen kåpa, och de gånger jag kunde kolla ner på mätarn låg jag i 140. När jag kom fram var jag så upp i varv att jag glömde kolla klockan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta om när du sjöng i sm58?!

Jag sjöng in mina demos hemma på portastudios genom en handhållen sm58. Nästa steg var folk jag kände som hade studios med rullbandare och skapliga mikrofoner. Det här var evigheter sedan. Undrar om det inte skulle funka nu med med en handhållen dynamisk in i datorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant. Gjorde alltså detta under enkla studioförhållande, men varför skullen det inte funka, eller? Tråd på g, kanske.

Jo. Kan va skönt för en sångare att hålla micken. Går inte med kondensatormik lika bra. Och det var det enda som fanns att tillgå. Tyckte ljudet blev minst lika bra som min spb1 och sx1.

Men förr gick dom ju på typ 6 papp. Typ.

🙂

Bra prisutveckling!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ska lära oss Over The Hills And Far Away till en provspelning med en sångare. "Inga problem", tänkte jag, "det är ju bara massa melodier över öppen E-sträng". Förutom att dom stämmer ner ett halv tonsteg. Doh!

Och vem fan orkar stämma om? Jag lärde mig ett litet krångligare sätt att spela den istället. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi ska lära oss Over The Hills And Far Away till en provspelning med en sångare. "Inga problem", tänkte jag, "det är ju bara massa melodier över öppen E-sträng". Förutom att dom stämmer ner ett halv tonsteg. Doh!

Och vem fan orkar stämma om? Jag lärde mig ett litet krångligare sätt att spela den istället. ☺️

Va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...