Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2015


Linus

Recommended Posts

ja när man sittervid datorså kan man trycka på knappen "min media" och där finns alla filer jag lagt ut på forat. gott va 🙂

min första gitarr tex.

Jaha. På så sätt. Finemang. Det där har jag funderat på som förbättringsförslag. Vilken bra lösning. Var sitter den knappen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Inser ibland hur mycket olika sorts av saker jag gör om dagarna på jobbet. Idag har jag:

Haft brainstormingmöte.

Byggt upp Pugh Matriser i Excel

Modellerat i 3D CAD.

Skissat på idéer för hand.

Skruvat och sågat i verkstaden.

Använt mätmaskin.

Diskuterat programmering med IT.

Pratat med leverantör om Vakuumformning.

Haft möte med underhållsgruppen om artikelstrukturer.

Kom hem

Spelade trummor.

Tränade på gymmet.

🤪😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Inser ibland hur mycket olika sorts av saker jag gör om dagarna på jobbet. Idag har jag:

Haft brainstormingmöte.

Byggt upp Pugh Matriser i Excel

Modellerat i 3D CAD.

Skissat på idéer för hand.

Skruvat och sågat i verkstaden.

Använt mätmaskin.

Diskuterat programmering med IT.

Pratat med leverantör om Vakuumformning.

Haft möte med underhållsgruppen om artikelstrukturer.

Kom hem

Spelade trummor.

Tränade på gymmet.

🤪😛

Är inte det rätt så härligt ändå? Roligare det än att stå vid en och samma maskin dagarna i ända.

Jag satt och jobbade med kabelmontering och lödde don ungefär 600 st.

Allsidigt? NJAAEE 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Är inte det rätt så härligt ändå? Roligare det än att stå vid en och samma maskin dagarna i ända.

Jag satt och jobbade med kabelmontering och lödde don ungefär 600 st.

Allsidigt? NJAAEE 😆😄

😄 Jo det är härligt med variation.

Har haft min beskärda del av monotona jobb, stått och monterat Volvobilar, i ett par månader, sedan filéa och rensade fisk i ett halvår. xD

Så jo jag klagar inte, bara reflekterade. Sen får det förstås inte bli för spretigt heller, så man blir ofokuserad och oeffektiv, gäller att ha balans.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Jo det är härligt med variation.

Har haft min beskärda del av monotona jobb, stått och monterat Volvobilar, i ett par månader, sedan filéa fisk i ett halvår. xD

Så jo jag klagar inte, bara reflekterade. Sen får det förstås inte bli för spretigt heller, så man blir ofokuserad och oeffektiv, gäller att ha balans.

Exakt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns hur man aldrig fick bort fisklukten helt ifrån huden. Det var ju inget tjejer gick igång på direkt.

....så lödning kan jag. 😳

Du kan gärna få löda min J&D gitarr! 😄 Den glappar något fruktansvärt överallt.

Då är det tur att längsta finns. Här vet man vad man får.

😄🥰
Link to comment
Dela på andra sajter

Inser ibland hur mycket olika sorts av saker jag gör om dagarna på jobbet. Idag har jag:

Haft brainstormingmöte.

Byggt upp Pugh Matriser i Excel

Modellerat i 3D CAD.

Skissat på idéer för hand.

Skruvat och sågat i verkstaden.

Använt mätmaskin.

Diskuterat programmering med IT.

Pratat med leverantör om Vakuumformning.

Haft möte med underhållsgruppen om artikelstrukturer.

Kom hem

Spelade trummor.

Tränade på gymmet.

🤪😛

Ha! Jag har gjort en enda sak idag: felsökt en hemsida som blivit hackad. Det är allt. xD

Och ja, sen kom jag hem och spelade Dragon Age: Inquisition. 😑 SJUKT BRA SPEL!

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Jo det är härligt med variation.

Har haft min beskärda del av monotona jobb, stått och monterat Volvobilar, i ett par månader, sedan filéa och rensade fisk i ett halvår. xD

Så jo jag klagar inte, bara reflekterade. Sen får det förstås inte bli för spretigt heller, så man blir ofokuserad och oeffektiv, gäller att ha balans.

Tänkte precis säga det - jag tycker vissa dagar att det är rätt skönt att ha det lite ensidigt, så man slipper tänka så mycket. Då får jag bara ont i huvudet. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det var längesedan jag spelade något spel. BF3 förra året nån gång typ. xD

Eller nä, jag spelade hos en kompis nyligen ju, Super Smash eller vad det heter, man e karaktärer från typ alla spel som finns och så slåss man. och så lirade vi ju Mario kart. ☺️ Jag sög dock 🙁

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var längesedan jag spelade något spel. BF3 förra året nån gång typ. xD

Eller nä, jag spelade hos en kompis nyligen ju, Super Smash eller vad det heter, man e karaktärer från typ alla spel som finns och så slåss man. och så lirade vi ju Mario kart. ☺️ Jag sög dock 🙁

Slåss är kul. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Körde på konsolen Wii U

MEN vad säger du människa??

photo-thumb-14346.jpg?_r=1389526877

odd_cute_owl_wenn_2.jpg

Det finns inga bra spel. Allting går alltid för snabbt.

Det kanske typ finns något spel där sengångare slåss? Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inga bra spel. Allting går alltid för snabbt.

Du skulle prova något artistiskt indie-spel, dom tenderar att vara väldigt anti vad alla storföretag gör. Bland annat finns det helt action-befriade, långsamma, eftertänksamma spel, typ Gone Home.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske typ finns något spel där sengångare slåss?

Jag såg ett naturprogram för inte så länge sen där en halvtam sengångare inte gillade filmaren och försökte ge sig på honom. Det såg hellöjligt ut. Skötaren fick tala om att han faktiskt var under attack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste förresten ut Lida av Stephen King häromdagen. Herregud vilken äcklig bok. 😱 Stephen King brukar ju mest ägna sig åt monster och det tycker jag inte är särskilt läskigt men underhållande och roligt att läsa. Den här var mer...psykologisk skräck och sånt skrämmer skiten ur mig betydligt mer. Kunde knappt sova efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...