SnigelDynamit Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Varför trodde jag att jag inte kunde citera? Jag kanske är en korkad ödla. Men iaf. Vi har en korkad ödla hemma. Just nu är den fri för den är i dvala... Hur vet du att den är korkad? Det kanske är du som är för korkad för att förstå vad hen försöker säga till dig. k9: Du är nog en sådan där unik hundmänniska. Tur för dina hundar. <3 Men det är det där nödväniga disciplinerandet som jag tycker är lite jobbigt att behöva göra själv om jag någonsin får en hund i mitt liv. Rycka i kopplet och hålla på. Inte roligt. Och det faktum att vi människor tar djur och gör om de till våra...slavar. Hela köttindustrin och allt det där med.
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Fast om jag tänker efter så är det ju få djur som är så tråkiga att jag inte skulle vilja ha ett. 🥰 Eftersom jag jobbade som lantbrukare så har jag ju träffat många roliga arter, raser och individer (både vilda, boskapsdjur och husdjur) vågar jag nog påstå.
Neosus Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Värsta rasen är människan. ...man blir rasande. 😳
SnigelDynamit Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Värsta rasen är människan. ...man blir rasande. 😳 Kollektiv självmord någon? Nu gör vi det!
SnigelDynamit Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Nej, förresten. Jag ska hämta en låsbricka från lokalen bredvid här nu. Vi får ta det efter.
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Jag tror att man har ett större förstående och uppskattar sin hund mera som en individ nu för tiden. Det har ju hänt så mycket i forskning och studier av våra husdjur de senaste fem- tio åren. Värsta rasen är människan. ...man blir rasande. 😳 Människan är en art och ingen ras. Så det så... 😑 😛
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Kollektiv självmord någon? Nu gör vi det! Kollektiv självmord någon? Nu gör vi det! Problemet är ju att om alla människor skulle försvinna över en natt så skulle vi ödelägga stora delar av jorden när våra kraftverk, kemiska lager/avfallsplatser, oljetorn/oljeplattformar, urangruvor osv inte längre får den översikt som krävs för att de inte ska skada naturen och miljön. Sanningen är nog den att vi inte ens kan sluta förstöra jorden om vi skulle hitta ett bra bränsle som ersätter alla andra på en himla massa år. Och med det muntra budskapet så lämnar jag nu forat ett tag för att gå ut och låta hundarna rulla sig i snön. Ha det! 😛
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 "hon fick panik när vi älskade också" läste jag och nickade förstående. 😏😕
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Men dammråttor däremot. Vilka lat djur... 😏😑😱😊😳😮😲☺️😐🙂 Tycker att de verkar vara välldans aktiva i sitt sökande efter ställen man inte städar så ofta eller så noga på iofs.
Micke H Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 (redigerat) [..] Men det är det där nödväniga disciplinerandet som jag tycker är lite jobbigt att behöva göra själv om jag någonsin får en hund i mitt liv. Rycka i kopplet och hålla på. Inte roligt. Och det faktum att vi människor tar djur och gör om de till våra...slavar. Hela köttindustrin och allt det där med. Jag tycker nästan det är lite provokativt att du jämför ägandet av djur med slaveri. Ser du på uppfostran av barn på samma sätt? Du kommer aldrig kunna uppfostra ett barn om du inte visar den vad som är fel såväl som vad som är fel. Det handlar inte om att slå och misshandla - det handlar om uppfostran. Om du äger en hund och nånsin känner att du behöver slå den för att lära den någonting, då är du inte en särskilt bra hundägare. Redigerat 13 februari 2015 av Micke H
Zakyath Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 ett bra sätt att veta om byrackan trivs är att låta dörren stå öppen ett par dagar och se om den försvinner eller inte
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 ett bra sätt att veta om byrackan trivs är att låta dörren stå öppen ett par dagar och se om den försvinner eller inte 😛
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Mina hundar rymmer så fort de kan. Men de har aldrig stuckit utan att komma hem igen. Min minsta hund kan låsa upp ytterdörren till och med. Så jag måste ha en säkerhetskedja på dörren så att hundarna inte sticker. När jag går hemifrån så måste jag använda källarvägen så att kedjan kan vara på fast att jag inte är hemma.
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 (redigerat) Jag tycker nästan det är lite provokativt att du jämför ägandet av djur med slaveri. Ser du på uppfostran av barn på samma sätt? Du kommer aldrig kunna uppfostra ett barn om du inte visar den vad som är fel såväl som vad som är fel. Det handlar inte om att slå och misshandla - det handlar om uppfostran. Om du äger en hund och nånsin känner att du behöver slå den för att lära den någonting, då är du inte en särskilt bra hundägare. Tror mera att hon syftar på att många tycker för hårt i koppel och är för stränga mot sina hundar. Så att jämföra med slaveriet var nog snarare en symbolisk-överdrift för att få en stakr liknelse och ska nog inte läsas bokstavligt. Eftersom denna tråd är så löst hållen så får man försöka läsa det som står här på samma sätt som man skulle prata med andra människor IRL. Skillnaden är ju att man ofta läser och tar det som står för bokstavligt när man inte har annat än just texten som personen skriver och därför går miste om tonläge och kroppsspråk som ju säger minst lika mycket som orden om man talar med någon IRL. Folk slarvar lite mer här i längsta än man gör i andra trådar på forat bara för att det är en avslappnad stämning här. Oftast även om man pratar tyngre ämnen som politik, bly och vad man faktiskt har ätit till frukost. 😉 Redigerat 13 februari 2015 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 (redigerat) Jag somnade Forat lät mig inte posta den posten du postade en post som svar på när jag ville posta den posten som du postade en post som svar på. Så det hängde sig nog lite et tag där. Hänger du med? 😲 Redigerat 13 februari 2015 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Fredag den 13:de idag ju... 😮😱 :ph34r: 😱
Zakyath Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Tänkte ha fredagen den krökande men jag är sjuk
Fidden Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Fredag den 13:de idag ju... 😮😱 :ph34r: 😱 Jasså? Jag menar Jason?
Den Gode Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Hmm... nu försöker folk beställa valpar på mina hundar... blir lite sugen... 😲 Här skulle man kunna skriva något riktigt snuskigt.
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Jasså? Jag menar Jason? 😏😐 :mellow: 😑 😱 :ph34r: 😱 😛😆🥰
k9 (oregistrerad) Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Här skulle man kunna skriva något riktigt snuskigt. Jo! Jag såg också det när jag väl postat det. 😆😊 Men du valde ju ett snyggare och smartare alternativ genom att svara just så som du gjorde. 🙂😎
Fidden Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Här skulle man kunna skriva något riktigt snuskigt. snopp
Den Gode Postat 13 februari 2015 Postat 13 februari 2015 Vi har en korkad ödla hemma. Just nu är den fri för den är i dvala... Hur dumma är ödlor egentligen? Är det bara instinkter eller kan dom, t ex, känna igen olika människor?
Recommended Posts