Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Inte enbart 🙂

Fast det lustiga är att jag hör på hihatsen i amigalåten att det blir förstört. Där är det ändå max 31,3khz samplerate..

Man hör ganska tydligt hur Soundcloud saboterar hihat o cymbaler. Som om man haft OH-mickar från Rusta. Inte kul.

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har faktiskt tänkt den tanken själv, att man borde spela in ljudet från datorn och sen spela upp en fasvänd version av den samtidigt. Men det blir svårt att synca det sampleexakt 🙂

Bättre att spela in det störande ljudet medans man spelar in resten med. Sedan eqa och fasvända för att slippa det störande ljudet. Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Ska vi planera en IRL här hos mig i sommar?

Vilka är i så fall sugna på att ta sig hit?

Postat

I natt är det dax för mannen helt utan bröstmuskulatur Alexander"The Mauler" Gustafsson att gå upp i oktagonen. Han ser väldigt märklig ut för att va en världsklassfighter.

k9 (oregistrerad)
Postat

Låter nice Slej! 🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Har du rätt till färdtjänst så borde det gå att kombinera med tåg för att ta sig hit. För du får väl rabatt på tågen, eller?

Yay ☺️

Gig idag på afterski 15-18 på kanis ☺️

GZ!

Va e kanis?

k9 (oregistrerad)
Postat

Tydligen minst två byten för att åka med tåg från Åtvidaberg till Ludvika.

Postat

Kanske något att testa: http://www.justmastering.com/article-mixingformp3.php En artikel om hur man kan få bättre ljud på Soundcloud och youtube.

Ah. Det där känner jag redan till, att avgränsa frekvensområdena på varje instrument/kanal för att få med så lite skräp som möjligt, för att encodern ska slippa ta hänsyn till skräpet.

Postat

😄

Haha, har gjort exakt samma sak, även jag med honom. xD Stackars Pazo.

Haha asså xD

Jag o du Micke 🥰😄

Riggat scen hela dagen. Ska ha spelning med bandet om några timmar. Fett!

Postat

Har du rätt till färdtjänst så borde det gå att kombinera med tåg för att ta sig hit. För du får väl rabatt på tågen, eller?

Tydligen minst två byten för att åka med tåg från Åtvidaberg till Ludvika.

Jag vet inte om jag har någon rabatt. Jag är ju inte pensionär. Kan man få någon att skjutsa till mjölby går det ju direkt sen.

Postat

Jag kanske kommer i husvangen. Ludvika är inge långt från Ljusne.

Vi kan leka kast med dator.

Det kanske blir som vanligt när folk träffas numera, att alla sitter med sina mobiler.

Postat

Fast om hela längsta är med behövs inga mobiler. Då Längstar vi ju IRL! 😄

Då kan vi ta med oss varsin dator istället och längstah på den! ☺️

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.