Guitar Nilsson Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Inte enbart 🙂 Fast det lustiga är att jag hör på hihatsen i amigalåten att det blir förstört. Där är det ändå max 31,3khz samplerate.. Man hör ganska tydligt hur Soundcloud saboterar hihat o cymbaler. Som om man haft OH-mickar från Rusta. Inte kul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Man hör ganska tydligt hur Soundcloud saboterar hihat o cymbaler. Som om man haft OH-mickar från Rusta. Inte kul. Kanske något att testa: http://www.justmastering.com/article-mixingformp3.php En artikel om hur man kan få bättre ljud på Soundcloud och youtube. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 No overdoubs? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 (redigerat) Jag har faktiskt tänkt den tanken själv, att man borde spela in ljudet från datorn och sen spela upp en fasvänd version av den samtidigt. Men det blir svårt att synca det sampleexakt 🙂 Bättre att spela in det störande ljudet medans man spelar in resten med. Sedan eqa och fasvända för att slippa det störande ljudet. Redigerat 24 januari 2015 av k9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Ska vi planera en IRL här hos mig i sommar? Vilka är i så fall sugna på att ta sig hit? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Den Gode Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 I natt är det dax för mannen helt utan bröstmuskulatur Alexander"The Mauler" Gustafsson att gå upp i oktagonen. Han ser väldigt märklig ut för att va en världsklassfighter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 jag å min sambo kan komma k9! vi ska nog semestra i dalarna. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Låter nice Slej! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Ja e sugen men säger kanske (för säkerhets skull). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Yay ☺️ Gig idag på afterski 15-18 på kanis ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Den Gode Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Jag skulle tycka att det var kul, men kostnaden kan va ett hinder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Har du rätt till färdtjänst så borde det gå att kombinera med tåg för att ta sig hit. För du får väl rabatt på tågen, eller? Yay ☺️ Gig idag på afterski 15-18 på kanis ☺️ GZ! Va e kanis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
k9 (oregistrerad) Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Tydligen minst två byten för att åka med tåg från Åtvidaberg till Ludvika. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Kanske något att testa: http://www.justmastering.com/article-mixingformp3.php En artikel om hur man kan få bättre ljud på Soundcloud och youtube. Ah. Det där känner jag redan till, att avgränsa frekvensområdena på varje instrument/kanal för att få med så lite skräp som möjligt, för att encodern ska slippa ta hänsyn till skräpet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Hur många hz har bastonen G? Vill ej gogel lal lallala Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 😄 Haha, har gjort exakt samma sak, även jag med honom. xD Stackars Pazo. Haha asså xD Jag o du Micke 🥰😄 Riggat scen hela dagen. Ska ha spelning med bandet om några timmar. Fett! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 49 hz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Melody Gardot alltså. Tröttnar aldrig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 49 hz Min favorit-hz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Den Gode Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Har du rätt till färdtjänst så borde det gå att kombinera med tåg för att ta sig hit. För du får väl rabatt på tågen, eller? Tydligen minst två byten för att åka med tåg från Åtvidaberg till Ludvika. Jag vet inte om jag har någon rabatt. Jag är ju inte pensionär. Kan man få någon att skjutsa till mjölby går det ju direkt sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Jag kanske kommer i husvangen. Ludvika är inge långt från Ljusne. Vi kan leka kast med dator. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Har du rätt till färdtjänst så borde det gå att kombinera med tåg för att ta sig hit. För du får väl rabatt på tågen, eller? GZ! Va e kanis? Kanis är Älvsbyns skidmecka! Slalom å längdåkning. Fin backe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Riggat scen hela dagen. Ska ha spelning med bandet om några timmar. Fett! Kul! Vars då? Kommer det mycket folk!? Vad är 19/63? 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Jag kanske kommer i husvangen. Ludvika är inge långt från Ljusne. Vi kan leka kast med dator. Vore grymt kul att ses! 😄 ta med portan så kan vi jamma in nåt live!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Den Gode Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Jag kanske kommer i husvangen. Ludvika är inge långt från Ljusne. Vi kan leka kast med dator. Det kanske blir som vanligt när folk träffas numera, att alla sitter med sina mobiler. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Gigget gick bra som fan. Tyvärr lite lite folk 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Det kanske blir som vanligt när folk träffas numera, att alla sitter med sina mobiler. Fast om hela längsta är med behövs inga mobiler. Då Längstar vi ju IRL! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 24 januari 2015 Dela Postat 24 januari 2015 Fast om hela längsta är med behövs inga mobiler. Då Längstar vi ju IRL! 😄 Då kan vi ta med oss varsin dator istället och längstah på den! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts