Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag söker en textförfattare för ett längre samarbete.Jag skriver en hel del musik men behöver hjälp med texter och ibland även melodiförslag.Har en egen studio och täkte mig att det kan fungera såhär:Jag skriver och spelar in musiken och skickar den till dig.Du skriver texten och skickar tillbaka till mig.En fördel om du kan spela in sången på demon.Jag spelar sedan in låten "på riktigt" där jag gör allting själv.Stilen just nu är hårdrock med inspiration av tex. Queensryche, Marillion och Dream Theater.Men det kan även bli pop och vanlig rock.Intresserad?Skriv och berätta om dig själv, det är ju viktigt att vi klickar.

Kontakt:seeklyrics@outlook.com

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Hoj!

Jag skulle kunna tänka mig att testa att skriva en text till någon låt som du har. Lyssnar själv på de banden du listat ovan. Men även på andra klassiska hårdrocks band som T ex Utia Heep, Thin Lizzy och Led Zeppelins. Tyvärr så är jag inte sångare alls, utan söker faktiskt en jag med för ett projekt som snart ska dras igång här hemma. Däremot så brukar jag ha lätt för texter och är inte så petig med att de ska förbli just så som jag skrev dem. Det är snarare roligt om sångare vill ändra lite ord för att göra dem mera personliga, tycker jag.

Har du något demo som du vill ha text till så kan jag nog slänga ihop ett par rader för att se om det kan vara intressant att jobba vidare med sedan. Har faktiskt ett bokmanus som jag funderat på att göra ett kortare temaalbum eller en liten animerad rockmusikal av. ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Här är faktiskt en text som jag själv lade ut förut för att hitta någon som ville tonsätta den. Fick en del tonsättningar här på forat med.

//forum.studio.se/topic/105943-tolka-gaerna-denna-banala-text-alla-som-vill/#entry1554241

Postat

Jag spelar själv musik och skriver texter. Texterna behandlar känslor eller betaktelser. Inga drakar och demoner alltså. Jag har ganska lätt för att komma på en grundtext och grundmelodi, och sedan får man slipa fram dessa i mer detalj när sångaren provar. Texterna triggas av låten. Mitt musicerande (progressiv rock) har legat i dvala under många år, men nu satsar jag på musiken och bygger upp en hemmastudio. Jag spelar gitarr och samarbetar med folk över nätet.

Jag har mailat.

För övriga som läser denna tråd, så är jag intresserad av samarbete med andra inom progressiv rock. Söker nu sångerska och keyboardist, men det är alltid bra att ta kontakt så får man se vart möjligheterna leder !

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.