Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Håller på att uppdatera lite saker i hemmastudion och har funderingar på att uppgradera miTT ljudkort.

Så till min fråga: Vad är skillnaden mellan en Ux2 och säg, Focusrite eller något annat märke i samma prisklass?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Du får med PODFarm med Line6 ljudkortet.

I övrigt så är det inte några större skillnader.

Personligen gillar jag att rattarna sitter på ovansidan på ljudkortet, brukar ha min preamp på bordet och då är det onekligen käckt med kontroller på ovansidan istället för på kanten av ljudkortet. Coolt med VU mätare också. 🙂

Postat

Hej!

Ljudmässigt, kanske inte så stor skillnad, men UX2 är mer dedikerat till den elgitarrsspelande musikskaparen då medföljande mjukvara är inriktad på F/X till elgitarrer. Man spelar (ganska säker) med gitarren genom den utan latency

Kanske inte så stort problem idag när det mesta går via USB, men den har ingen MIDI.

Allt är lite vad man har för behov och vart man siktar med sina produktioner.

Är du elgitarrsspelande och har elgitarren som huvudverktyg / inspiration, är den klockren.

Spelar du bara in akustiska instrument med mikrofoner (sång, ack gitarr mm.), kanske det finns bättre alternativ.

Gör du bara elektronisk musik med pluggar i datorn, finns det nog bättre / smidigare alternativ.

Som tidigare inlägg påpekade, är det trevligt med fysiska rattar :-)

Postat

Skulle vart tydligare 😛

Glömde skriva att jag redan har en Ux2 och haft den i ett par år.

Jag föredrar att micka upp stärkaren än att koppla in gitarren i ux2:an.

Tycker att det blir ett mer "äkta" ljud.

Kasta inte bajs på mig nu, men har funderingar på att skaffa något i

Behringer Xenyx serien. Men är fortfarande öppen för fler förslag 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kolla att drivisarna i mixern är lika bra som Line6. Latency är inte så ball. Ljudmässigt är det nog struntsamma vilken du väljer.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.