Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har testat e-drums, ezdrummer, superior drummer, addictive och alla de där, men jag gillar dom verkligen inte. Hur man än vrider och vänder på det så kommer de enligt min mening inte ens i närheten av all dynamik och känsla av ett riktigt trumset. E-drums är trots allt begränsande av antal velocities, anslag osv, medan ett äkta trumset ger ifrån sig en oändlig dynamik, så för min del råder det ingen tvekan. Är därför inte intresserad av att diskutera hur bra alla andra tycker e-drums är. Jag tycker det inte.

Så till min fråga. Har försökt få till samarbeten, men det är svårt att hitta trummisar som det är, men att hitta någon som kan micka upp ett äkta trumset och göra det bra och spelar bra är ännu svårare. Finns det några andra alternativ för mig? Kan man t ex hyra en trummis som spelar in ens låtar? Känns ju rätt patetiskt det med egentligen och antagligen måste man vända sig till någon som livnär sig på detta och måste ta hutlöst betalt. Finns det t ex någon onlinetjänst där musiker hjälper varandra med samarbeten?

Annons
Postat

En hel del hänger dessvärre på trummisen ja. Orkar inte orera om detta ytterligare, men den främsta skillnaden om jag spelar in via mitt DTX 900 kontra ett vanligt (Gretsch)-kit ligger för mig på hi-haten, som alltid är svårast att få till i de samplingsbibliotek som finns. Cymbaler i allmänhet f.ö.

Postat

En enkel lösning, lite beroende på musikstil så klart, är att programmera kick och virvel och spela in riktig hihat och kanske t o m ride.

Postat

Kolla fiverr,finns en del musiker där. Du får nog pröjsa ett par hundra per låt, men det låter ju som att du bryr dig tillräckligt för att göra det 🙂

• Gilla 1
Postat

Har testat e-drums, ezdrummer, superior drummer, addictive och alla de där, men jag gillar dom verkligen inte. Hur man än vrider och vänder på det så kommer de enligt min mening inte ens i närheten av all dynamik och känsla av ett riktigt trumset. E-drums är trots allt begränsande av antal velocities, anslag osv, medan ett äkta trumset ger ifrån sig en oändlig dynamik, så för min del råder det ingen tvekan. Är därför inte intresserad av att diskutera hur bra alla andra tycker e-drums är. Jag tycker det inte.

Så till min fråga. Har försökt få till samarbeten, men det är svårt att hitta trummisar som det är, men att hitta någon som kan micka upp ett äkta trumset och göra det bra och spelar bra är ännu svårare. Finns det några andra alternativ för mig? Kan man t ex hyra en trummis som spelar in ens låtar? Känns ju rätt patetiskt det med egentligen och antagligen måste man vända sig till någon som livnär sig på detta och måste ta hutlöst betalt. Finns det t ex någon onlinetjänst där musiker hjälper varandra med samarbeten?

Även om jag med detta inlägg sänker min egen verksamhet så tipsar jag om http://www.kompoz.com/music/home.

Storligen förvånad över att inte fler känner till denna site.

• Gilla 1
Postat

Tack för feedback! Kan vara värt att lägga lite pengar på att få det bra gjort. Ska följa upp förslagen.

Kolla fiverr,finns en del musiker där. Du får nog pröjsa ett par hundra per låt, men det låter ju som att du bryr dig tillräckligt för att göra det 🙂

Det var inte dumt alls!

• 2 veckor senare...
Postat

Jag spelar gärna in trummor. Mot ersättning och i genrer jag rör mig i, men kolla gärna upp oss om du letar! Tycker sånt är skitskoj! Länk finns nedan!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.