Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Har inhandlat UR 44 men stött på ett problem som jag aldrig haft förut..jag har kört EMU i flera år utan problem! När jag skall sjunga in ett audiospår i UR 44 låter det bara från ena kanalen dvs höger el vänster....det är inte i stereo o centrerat...vad är felet.....ngn som kan UR 44? Om man kopplar in en mic skall ju naturligtvis sången centreras men så inte fallet..ngr ideer! Om jag öppnar en låt inspelad i midi och sen tänker lägga på ett sångspår så hörs det bara på en sida! Vad är det Cubase har hittat på¨? Obegriplit!!

Annons
Postat

Hej..att bara spela in sången i UR 44 går perfekt men om jag lägger in min arrade midifil och sen försöker sjunga in då hörs det bara i en kanal..kan nån begripa varför?

Postat

Hej Yoda...i mitt förra ljudkort EMU 1840 inga problem..allting spelades in i stereo...bara koppla micken till ljudkortet det funkade...vad är det för märkligt med UR44?

Postat

Inget märkligt alls med UR44 där. Det normala är att om man har en monokälla (en mikrofon), så går signalen bara in på ena kanalen om man spelar in på ett stereospår. Det är möjligt att det gamla ljudkortet hade en funktion som gjorde att signalen gick in på båda kanalerna - men det borde inte fungera så, eftersom man lätt kan lura sig själv då...

Spelar du in på ett monospår, så hamnar det i mitten (och hörs därför i båda kanalerna) - eller där du placerar det med panoreringen. Att spela in en mono-ljudkälla på ett stereospår är ganska meningslöst.

Postat

Ok bra svar...förstår nu bättre.....UR44 har ju egna inspelningsprogram eller arr som lägger sig bredvid Cubase egna arr..när man använder sig av UR 44 arr typ recording vocal då kan man spela in sången i stereo.....känns lite mysko.....nåväl allting löser sig....tack!

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.