Jump to content
Annons

flight to nothing  

2 röster

1. 1. flight to nothing

• 1.Kasso
      0
    • 2.Njao
      0
    • 3.Okeyo
      0
    • 4.Bravo
      1
    • 5.OOOOO
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:FTN

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:float

LÅTLÄNGD:2.56

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 4.04 megabyte)

STATUS: Färdig tror jag 😮

LÅTLÄNK:

Nästan en färdig demo( min första)....men det är klart, vad menas med färdig demo....fullödig prod eller bara en demo? Kul vore ändå att få lite kritik på denna 😛

Annons
Postat

Karl! Detta gillar jag. Perfekt vid denna tiden på dygnet. Tredje raka lyssningen nu. 😛

Produktionsmässigt låter det demo, tycker jag, men bra demo. Väldigt snyggt när percussion kommer in vid 1:03! Gillar den subtila stegringen i ljudbilden under låtens gång. Själv hade jag gärna sett lite udda ljud här och var, typ Sea Change (Beck) om du fattar vad jag menar. 😮

Ett högst personligt tips när det gäller sången, som du kanske tycker är helt fel, är att lägga på lite mera kraft när du sjunger. Inte så att det låter starkare, bara klarare. Rösten sitter fint i låten för övrigt.

Postat
Karl! Detta gillar jag.  Perfekt vid denna tiden på dygnet. Tredje raka lyssningen nu. 🙂

Produktionsmässigt låter det demo, tycker jag, men bra demo. Väldigt snyggt när percussion kommer in vid 1:03! Gillar den subtila stegringen i ljudbilden under låtens gång. Själv hade jag gärna sett lite udda ljud här och var, typ Sea Change (Beck) om du fattar vad jag menar.  😳

Ett högst personligt tips när det gäller sången, som du kanske tycker är helt fel, är att lägga på lite mera kraft när du sjunger. Inte så att det låter starkare, bara klarare.  Rösten sitter fint i låten för övrigt.

Tack för lyssningen....fan det är knepigt att få till tiden...hela styrkan utom jag ligger och sover när man har kommit fram till sångpåläggen 😮😱 och då är det svårt att ta i.....men that's my reality....men da'.....en demo är väl en demo och inte färdigproddad? annars är det väl ingen vits? då kan man ju släppa direkt??eller?? 😛

Postat
Tack för lyssningen....fan det är knepigt att få till tiden...hela styrkan utom jag ligger och sover när man har kommit fram till sångpåläggen 😮😳 och då är det svårt att ta i.....men that's my reality....men da'.....en demo är väl en demo och inte färdigproddad? annars är det väl ingen vits? då kan man ju släppa direkt??eller?? 😛

Helt rätt. Idag är det nästan ett problem att demoband får sämre recensioner för att produktionen inte är tillräckligt bra. Kraven höjs när möjligheterna blir större. På gott och ont.

Postat
Tack för lyssningen....fan det är knepigt att få till tiden...hela styrkan utom jag ligger och sover när man har kommit fram till sångpåläggen 😮  😳 och då är det svårt att ta i.....men that's my reality....men da'.....en demo är väl en demo och inte färdigproddad? annars är det väl ingen vits? då kan man ju släppa direkt??eller?? 😛

Helt rätt. Idag är det nästan ett problem att demoband får sämre recensioner för att produktionen inte är tillräckligt bra. Kraven höjs när möjligheterna blir större. På gott och ont.

I agree 😱

fortsätt lyssna

Postat

Det bästa jag hört från dig än så länge! Snygga till mixen lite bara..kanske lite mer reverb på "ooh och aaahs" och sånt...hmm jag vet inte... spännande låt iallafall, så där trevligt annorlunda :-)

/Knop

Postat
Det bästa jag hört från dig än så länge! Snygga till mixen lite bara..kanske lite mer reverb på "ooh och aaahs" och sånt...hmm jag vet inte... spännande låt iallafall, så där trevligt annorlunda :-)

/Knop

Då har du inte hört allt 😳😄 ...nä men denna blev jag ganska nöjd med eller det blev iaf åt det hållet jag tänkt mig....ska försöka mig på ett nytt sångpålägg.....

Tack för lyssning

Fortsätt lyssna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.