Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är ute efter en stärkare tll metal/hårdrock för ca 5000:-. Den ska funka till replokal och gig. Har letat beganat och ja en 5150 eller 6505 är ju ultimat men vill ju inte köra halva Sverige runt för och hitta en. Tips på något nytt välkomnas. Rör eller transistor spelar ingen roll bara ljudet är bra. Har kikat på blackstar id 100 tvp, Bugera trirec mm.

mvh Henrik

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

6505 plus 112 Combon kan man koppla till en 412 vid behov.

Postat

Lägger du på lite till så får du en kanon topp. Tror det är svårt att hitta en 5150 för 5000:- , såg dock en sliten en på vend nu för 4500 i nyköping haha!

Finns t.ex nya Fender 5153 50w som kostar cirka 8000:- ny.

k9 (oregistrerad)
Postat

Kolla Laney Iron heart med. Är själv lite sugen på en sådan. Har en Lion Heart nu som jag spelar på när jag behöver mindre dist. Fast även den låter metall med en tube screamer iofs.

Postat

Kolla Laney Iron heart med. Är själv lite sugen på en sådan. Har en Lion Heart nu som jag spelar på när jag behöver mindre dist. Fast även den låter metall med en tube screamer iofs.

Faktiskt så står valet mellan ironhearten och 6505. Blir nog 6505 ändå konservativ som man är. Med det menar jag att peaveyn är en klassiker som har stått sig länge så man vet vad man får.

k9 (oregistrerad)
Postat

Jo så resonerar iofs jag om Marshall vs Peavey med 😉

Fast då till Marschalls fördel. 🙂

Men Peavey är ju inga dåliga förstärkare alls. Ävne om jag själv inte är så övertygad om ljudet i dem.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Marshall funkar bra för 80-tals metal men för mer modern? Knappast.

Postat

Marshall funkar bra för 80-tals metal men för mer modern? Knappast.

Det skulle väl vara Marshall JVm isåfall? Annars är Marshall ett väldigt överskattat märke och kränger mest ut skit nu för tiden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.