Twilight_Zound Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 (redigerat) Vart kan man hitta dom?? đ Drivrutiner alltsĂ„!. Har precis bestĂ€llt kortet. Dom kanske följer med kortet..föresten...?!? Redigerat 12 mars 2004 av Twilight_Zound
SERO Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 Drivrutiner följer med men vill du fÄ senaste versionen och andra uppdateringar av 1010LT sÄ kan du ladda hem dem hÀr: http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers
Twilight_Zound Postat 12 mars 2004 TrÄdstartare Postat 12 mars 2004 Precis vad som behövdes. Hur funkar kortet mot ett w2000pro med div program som Reason 2.5, Cubase VST32 5.0, FL Studio osv.
Twilight_Zound Postat 13 mars 2004 TrÄdstartare Postat 13 mars 2004 Ingen Latancy och sÄ dÄ? Hur gÄr det med tunga effektlÀggningar dÄ? Feta Mastringsarr osv. Burken jag kör pÄ Àr en: PIII 866mhz 512 Ram (512mb+ pÄ g) dubbla HDŽs
SERO Postat 13 mars 2004 Postat 13 mars 2004 Ljudkortet i sig ger ingen latency, men det kan ju uppkomma Ă€ndĂ„ pga dator eller anna anledning. Tycker din dator Ă€r helt tillrĂ€ckligt snabb, men bankar du pĂ„ med massa processorkrĂ€vande VSTiÂŽs etc kommer det tillslut bli maxat (musiken börjar brista). Jag tycker man bör ha minst 700 RAM för att göra musik pĂ„ det sĂ€ttet som jag gör men det Ă€r ju olika beroende pĂ„ vad man anvĂ€nder annan utrustning och mycket beroende vilken musik man gör. Ăr man musiker som har som vana att inte vara sparsam med effekter och instrument eller anvĂ€nder freeze-funktioner mm finns det bara ett tipps: Skaffa sĂ„ snabb dator du bara kan! Jag har en kompis som köpte Spectrasonics Atmosphere (som Ă€r grym fö) fast hade inte tillrĂ€ckligt snabb dator för att kunna spela pĂ„ den. Det han gjorde dĂ„ var att spela in midislingan med att annat instrument som inte krĂ€vde samma kraft (typ datans egna midibank)...och kopierade det till Atmosphere spĂ„ret....snacka om pengar i sjön!.... ...mao ...datan Ă€r ditt viktigaste instrument! Tumma pĂ„ annat Ă€n datorn!
Twilight_Zound Postat 13 mars 2004 TrÄdstartare Postat 13 mars 2004 Japp, som jag sa innan sÄ Àr det 512mb till pÄ G sÄ 1024MB Ram borde rÀcka. Kan tyvÀrr inte uppgradera Moderkort+processor Àn men det kommer det med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.