mrpimmy Postat 8 december 2014 Postat 8 december 2014 Jag har ganska länge kört win7 64 bitar, med cubase 32 bitar. Och när jag kört tunga pluggar som tex älsklingen Symphonic Choirs (snart 10 år gammal) så har jag inte kunnat använda en hel kör eftersom det tagit för mycket på minnet. Men så när hårddisken nu kraschade, och jag var tvungen att ominstallera allt, så tittade jag runt på om jag kunde få mer minne utan att köra min DAW på 64 bitar. Undersökte tex ramdisk, som verkade en aningens för jobbigt, men spännande. Men sen hittade jag Jbridge, har vetat att det funnits länge, men inte att det gör så att pluggarna får använda mer minne. Nu! Helt plötsligt så provade jag ladda pluggar på 8gb, och allt funkar smärtfritt. Fantastiskt! Det var ett himla pillande innan för att JBridge inte riktigt ville det jag ville, och ingen riktigt bra manual överhuvudtaget. Men nu när det är inne så leker livet. Ville bara säga detta. Frid
Claes Holmerup Postat 8 december 2014 Postat 8 december 2014 Jbridge har varit en livräddare för många när den inbyggda 32-bitsbryggan i Cubase 64-bit inte har funkat tillräckligt bra - men i de nyare Cubase-versionerna ska bryggan ha blivit mycket bättre. Vilken Cubase-version kör du med?
Signia Postat 8 december 2014 Postat 8 december 2014 Jag upplevde att det var stor skillnad mellan de olika Jbridge versionerna. Vissa funkade bra, andra version funkade inge bra alls. Inte sällan funkade äldre versioner bättre. Men det kan vara beroende på vilken DAW man använder dom i med. Men Jbridge kan definitivt vara lite av en räddare 🙂
mrpimmy Postat 8 december 2014 Trådstartare Postat 8 december 2014 Jbridge har varit en livräddare för många när den inbyggda 32-bitsbryggan i Cubase 64-bit inte har funkat tillräckligt bra - men i de nyare Cubase-versionerna ska bryggan ha blivit mycket bättre. Vilken Cubase-version kör du med? Superfint. Cubase 5
Claes Holmerup Postat 8 december 2014 Postat 8 december 2014 Uppgradera så är det mycket möjligt att du slipper jbridge. Det var just 5:ans 32-bitsbridge som var riktigt dålig. Det var ju 5:an som var den första versionen som fanns i 64-bit också, så det egentligen inte så förvånande, men det borde förstås ha fixats snabbare, så att det inte behövdes någon tredjepartslösning, men ändå... Bryggan förbättrades i 6:an och jag vet inte riktigt om problemet alls finns kvar nu i 7:an och 8:an. Inget jag har upplevt i alla fall... Jag har uppgraderat till versionen med deras egen Play-motor, så jag har inte kvar Ni Kompakt playern, som de körde med tidigare. Annars hade jag kunnat testa om den funkade i de nyare 64-bit Cubase. Är det någon annan här i forumet som kan verifiera om det funkar bra eller inte? Det är förstås bättre om det går att köra enbart med 64-bitspluggar i 64-bits Cubase, eftersom bryggan stjäl en del kraft när den ska omvandla mellan 32- och 64-bit hela tiden.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.