Jump to content
Annons

Bevlar presenterar: Mike McGuire!


Lindeberg

Recommended Posts

Nu är det äntligen dags att släppa Mike McGuires nya singel Water Bloom - ladda den gratis från min nätlabel Bevlar!

S15.jpg

Mike är amerikan men bor sedan flera år i Tokyo. Hans förra släpp på Bevlar, 'A Very Small Plant In A Very Small Room' gillades av många och tankades för fullt - och jag vågar påsta att Water Bloom är ännu bättre! 😕

Som vanligt handlar det om melodisk microhouse, ultramodern 64-bitarspop till stadigt beat, missa inte!

Remixar från undertecknad, Cryo & Checkpoint Charlie (dbd här på forumet) och Doubleheader.

Släppet har försenats något av att vi licensierat en av mixarna, den som finsk-tyska electrohousekungarna Mashtronic gjorde, till "riktiga" skivbolaget Eyezcream. Fantastiskt kul givetvis, men synd också eftersom vi därmed inte kan ha med remixen (och den är phet, tro mig!) på Bevlar-släppet.

Dessutom bjussar vi på acid house signerad DJ Hellbent, remixat av mig.

Detta på underetiketten Bevlar User.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grymt skön låt måste jag säga. Jag gillade inte 'A Very Small Plant In A Very Small Room' men detta var sjukt lätt att lyssna på. Ruskigt sköna ljud och en drömsk ljudbild vars like jag inte hört på länge. Den sitter som en smäck och passar min småtrötta hjärna perfekt. Remixarna är också grymt välgjorda (liten snabblyssning på dem), detta åker in på disk och kommer nog rulla många gånger till under kvällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kul Neko! Tack för feedback.

"Water Bloom" har redan nytt förstadagsrekord förresten, flera hundra downloads bara sedan midnatt!

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Skit bra, det är orginalet som gäller, tillsammans med din remix, dom övriga var också pheta men dom föll mig inte i smaken riktigt.

Har dom tidigare Bevlar släppen hemma, men jag har tyvärr missat dom senaste, ska ta och slanga ner dom nu 😳

Annars är det, Bevlar-wise, Lindeberg rekonstruktionen av Hollywood och alla edits + orginalet av Saturday Night. Bra grejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...