Jump to content
Annons

Kan ni tipsa mig om en förstärkare för max 3500?

Recommended Posts

woodenheart (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag vill köpa en förstärkare till en fender stratocaster 40 års jubileum gitarren för max 3500kr.

Har ni några tips på vilken som skulle passa?

Just det, det skall spelas en massa rock på🙂

Annons
Postat (redigerat)

Om det är hemmabruk så är min kräsna kompis (som även har en dyr Egnator(?)) väldigt nöjd med sin Yamaha THR10 (tror jag den heter, modelleringsförstärkare som även funkar som ljudkort, ca 2000kr). Men jag har för mig även Blackstar har släppt liknande koncept med ljudkort.

Om du har en stärkare/PA så kan man köra (vilket jag gör) med emuleringen från en Blackstar HT Dual. Distbox. (Ca 2000kr).

Batteridriven stärkare som jag gillar och kopplar till en 4-12a: VOX DA5 (ca 1500kr).

Blackstar har 1W (?) combostärkare med reverb som låter bra. (Ca 2000kr).

Jag kör mest på en Roland Cube 60W (?) akustisk. Både sång och gitarr genom denna. Ingen dist. (Ca 3500kr).

Prisuppgifter är gissningar.

Redigerat av Erik dP
Jocke Rönnqvist (oregistrerad)
Postat

Beg Peavey classic kanske, ibland kan man hitta en beg Fender hot rod deluxe för 3500:-.

Lite tråkiga förslag kanske men det är gamla trotjänare som fortfarande fungerar...

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Låter som att du skulle kunna ha nytta av Yamahas små förstärkare. Som Erik dP redan varit inne på. Särskilt om du inte är helt säker på vilken typ av ljud du vill ha ur en förstärkare. Finns en för metal och en som låter lite mera allround. Kolla upp dem.

Här är en länk till ett demo på den första modellen av dem:

https://www.youtube.com/watch?v=wJlSUV5F2Lg

Redigerat av k9
woodenheart (oregistrerad)
Postat

tack så mycket för alla svar! Skall kolla på dessa 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.