Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!Jag sitter en hel del med FLStudio så det är egentligen konstigt att jag inte tagit reda på detta tidigare...Men nu till frågan...Hur gör man för att "spela in" de ändringar man gör med sina mjukvarusyntar(vst, ej FLs egna). Ett klassiskt exempel : Vill höja och sänka cutoff filtret på min V-Station. Hur gör jag för att få dessa ändringar inspelade.

Med FLs egna effekter och instument går ju detta att göra enkelt via edit events men går det att göra likadant med VST instrument??

tack på förhand

//viktor

Annons
  • 3 månader senare...
Postat

Själv

Brukar jag inte få vst:er att funka över huvudtaget 🙁

Kan någon säga hur man gör

har försökt med synth 1 och lite annat

• 5 månader senare...
Postat (redigerat)
det är bra att trycka på rec, play och sen vrida på ratten precis som du vill 🙂.... busenkelt!

Nope.. Inte på vst instrument. Där är det helt anourlunda.

Hmm varför tar folk upp gamla tråddar? Jag blir generad av att jag kunde så lirte då 😄

Redigerat av xdjs
Postat
det är bra att trycka på rec, play och sen vrida på ratten precis som du vill :rolleyes:.... busenkelt!

Nope.. Inte på vst instrument. Där är det helt anourlunda.

Hmm varför tar folk upp gamla tråddar? Jag blir generad av att jag kunde så lirte då 😄

Jo det funkar faktiskt (på de flesta vst:er jag har) att köra en enkel FL-automatisering. Om detta nu inte skulle funka får man ju automatisera det i FL'

s egna sampler eller lägga in de effekterna man vill ha i en fx kanal och automatisera dem därifrån.

Postat

Jag har iallfall inte fått det att funka nån gång. 😄 Använder fx lager istället som är automatiserade 😄.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.