Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Låt säga att man har spelat in trummor som låter bra, men trummisen håller inte takten på vissa ställen.

Kan man fixa det i Logic så att trummorna kvantiseras / synkas fast det är audio- och inte midi-spår?

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Just trummor borde väl vara det som flex time fixar riktigt bra tycker man så jag håller med ovanstående inlägg.

Postat

Jag tänkte precis skriva att just akustiska trummor inspelade med ett flertal mickar är en av dom saker som jag tycker Flex Time är rätt kass på. Är det några få slag brukar jag klippa, flytta och crossfade:a, men är det mer omfattande arbete flyttar jag över spåren i Pro Tools och editerar där, antingen i Elastic Audio, dvs PT:s version av Flex, eller "klipp ut, flytta, crossfade", för hand eller med Beat Detective.

Postat

Ok, men det är just klippa och klistra jag vill undvika. På vilket sätt är det dåligt i Logics Flex?

När du redigerar trumslag vill du flytta samma (tex) virvelslag i alla mickar du spelat in settet med.

Flex kan funka bättre på tex gitarrspel och bas där det endast är en källa

Flex drar också i ljudfilerna vilket skapar artefakter som kommer göra att cymbaler låter konstigt.

Postat

När du redigerar trumslag vill du flytta samma (tex) virvelslag i alla mickar du spelat in settet med.

Flex kan funka bättre på tex gitarrspel och bas där det endast är en källa

Flex drar också i ljudfilerna vilket skapar artefakter som kommer göra att cymbaler låter konstigt.

Låter som en förklaring

Suck. 🤪

why . . .why is life så hard

Postat

Det är som det är när man inte har en trummis som spelar tight, verkligheten kan suga en del då.

Men den länken jag skickade visar ju hur man inte behöver sitta 10H och redigera, utan typ en halvtimme. Här är en nyare version. (reaper behöver du inte köpa för att använda)

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Vad är det man kan göra i reaper som man inte kan i Logic? Det är inget fel på reaper det är inte det jag menar men jag kan inte tänka mig att det skulle vara bättre på nåt än nåt annat program.

Klipp och klistra flextime srip silence sånt fins väl i alla nu för tiden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.