Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag har kommit över en s900 men jag har ännu inte testat den för jag håller på att styra upp mitt musikhörn.

Jag gör hiphop från vinyler med Native Instruments Maschine tillsammans med min dator. Anledningen till s900an är att jag vill få till akais färgning samt det klassiska mpcljudet och att få det till 12bit men jag har inte tänkt att använda den som sampler utan jag har tänkt att köra rakt igenom från vinyl in i s900 till ljudkort och dator.

Min fråga är, får jag s900ans AD/DA omvandlare och allt annat gött man får om man använder den att sampla på? Läste nåt om att den inte inte ger allt om man kör line in line out på en kommentar men jag har inte kunnat styrka det.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Du måste sampla om du skall få med S900 soundet. Ljudet du hör nu är en analogsignal och passerar inte Akaiens ADDA.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.