sirväs Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 hur får jag min virus c och nordlead 3 att synca till midiclock, så att arpeggiatorn spelar i takt?? Som det är nu så är de helt ur fas. Spelar helt hysteriskt fort....Tempot verkar bara öka hela tiden också. Jag blir galen. Har ställt in i cubase sx att den skall skicka synca/skicka midiclock på de midi in/utgångar som jag använder. Även ställt in syntarna på att ta emot midiclock etc. Vad är felet???? ngn som vet?
Lundin Postat 17 mars 2004 Postat 17 mars 2004 .. vilken virus är det du har? tror att dom första hade problemet grande med detta, men att det kom en OS-uppdatering senare som åtgärdade syncproblemet. Om du ställt in att Cubase ska skicka Midi timecode till dina syntar och ställt in rätt kanal, så ligger felet i dina syntar.. prova också att klicka i "Always use midiclock start" eller vad det hette.. annars så återtriggas inte MTC'n vid ett stopp mitt i låten Jag har aldrig haft problem med att inte få sync'et att lira. Däremot ska du veta det att det blir inte speciellt tight med midisync'en i Cubase dom ( steinberg ) håller fortfarande på och förbättrar detta. Det bästa är egentligen att spela in arpeggio'na och sånt tidskritiskt som audio istället...för audiohanteringen är grymt tight i SX 2.. Ledsen om jag grusar dina förväntningar /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.