Bullerbyn Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Kan verkligen rekommendare AD2 tycker man får ett riktigt bra workflow! Smidigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acekorv Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Absolut! I Producer Bundle ingår 3 ADpaks, 3 MIDIpaks och 3 Kitpiece Paks. ADpaks är en samling trumsamplingar. Ofta ett trumset. AD-motorn ingår. MIDIpaks är en samling midifiler. Beats, sånger, fills etc. Kitpiece Paks är enstaka instrument såsom bastrummor, virvlar, percussion etc. Tack för hjälpen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acekorv Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 (redigerat) Kan verkligen rekommendare AD2 tycker man får ett riktigt bra workflow! Smidigt! Ja, workflow är viktigt. Hatar när man måste lösa en Rubiks-kub för att bara få igång grejer 😄 Redigerat 28 november 2014 av Acekorv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjubeis Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Liten varning, XLN AD2 har blivit väldigt tungt att dra för datorn, inte alls som första versionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Tungt? Jag kör 40-50 audiospår plus AD2 samt en drös med pluggar. Har inte märkt några problem!?! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjubeis Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Vilken buffersize kör du då gällande monitor latency? Förra AD gick att köra i enkelt i både 32/64 samples I/O buffersize på en gammal Machäck från 2006, AD2 hackar/sprakar på 128 samples på en fet Macpro från 2012 med 16 gb minne. XLN rekommenderade oss att köra 512 eller ännu högre. Klagas på detta på flertal forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Vad i hela fridens dagar är svarta fredagen, det är väl inget som finns i vår vokabulär. Fler som kliar sig i pannan ang Black Friday: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article19933878.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Ja typ det är lite så man tänker när man ser hysterin och nör sen svenska företag skickar reklam på engelka till svenskar då blir det löjligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DigRules Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Det kommer även att bli inköp av Positive Grid BIAS Desktop. 🙂 http://www.positiveg...m/bias-desktop/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Det kommer även att bli inköp av Positive Grid BIAS Desktop. 🙂 http://www.positiveg...m/bias-desktop/ Det var inte mycket rea på den. Väldigt dyr också med tanke på att det redan finns en uppsjö med gratis ampsims som håller samma klass. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Hur laddar man ner pumper pluggen? Jag har fixat licensen i Waves License Center men glömt bort hur man får ner mjukvaran..? Heeeelp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Ett riktigt guldkorn är även Master EQ 432 som har en riktigt välljudande och "musikalisk" diskant. Brukar sällan bli imponerad av EQ-pluggar men den har gjort avtryck. Demade den just. Grym, minst lika bra som Softubes kloningar av Manleys EQ som jag gillar. Måste tacka för tipset. Kliver på Groupbuyen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Kan verkligen rekommendare AD2 tycker man får ett riktigt bra workflow! Smidigt! Provade demo på den, men vet inte om jag märkte av någon större skillnad från AD1. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Har du provat RC-tube? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 28 november 2014 Dela Postat 28 november 2014 Har du provat RC-tube? Japp! Jag har alla pluggarna från Slate! RC Tube är en masterdel till själva VCC men fungerar som stand alone. Dom är farliga tillsammans 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acekorv Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 😆 Det blev AD2 XXL Studio Bundle. ca 2000kr det var det värt! shiet låter bra 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Står inte Black Friday för att det efteråt blir ett stort svart hål i plånboken efteråt? 😲😮😄😛 Inget direkt Black Friday för mig. Blir VMR och senaste SDX från Toontrack(när den nu kommer ut i butikerna). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 29 november 2014 Trådstartare Dela Postat 29 november 2014 Nu får det nog vara bra för min del. Belv följande fynd under black friday Soundtoys echoboy Slate digital vmr + virtual bus compressors Waves JJP vocals Native instruments rIckenbacker Vad blev era fynd? MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 (redigerat) Soundtoys echoboy Slate digital vmr + virtual bus compressors Waves JJP vocals Native instruments rIckenbacker Yay JJP! Hoppas du får nytta av den. Den får ofta ligga på leadvoxkanalen i mix sedan jag köpte den. Tar lite tid att komma underfund med. Varje regel motsvarar en parallell process. Jag brukar utgå från alla reglar nere förutom den röda regeln längst till vänster (Main) Sedan kryddar jag med de övriga till jag får till ett sound som känns bra i maggropen och tränger igenom mix på ett passande sätt. Redigerat 29 november 2014 av joachime Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Fick precis mail från Waves och de har lag till några fler pluggar, bla CLA signature series för endast $99. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DigRules Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Mina Black Friday inköp blev NI Rickenbacker Bass och Positive Grid BIAS Desktop, fina prylar för runt tusenlappen, lät riktigt bra tillsammans i en snabbmix jag testade. 🙂 Kan möjligen bli ett par trumset från Analogue Drums också senare under helgen, Bombastix och Smoker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Ni är som en flock kärringar tjatar om rean herrejösses inte ens jänkarna själva bryr ig om det där skiten om man frågar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uriah Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Ni är som en flock kärringar tjatar om rean herrejösses inte ens jänkarna själva bryr ig om det där skiten om man frågar. Inte ?? Britterna är i alla fall på.. https://www.youtube.com/watch?v=5w7FjW3QeiQ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Ni är som en flock kärringar tjatar om rean herrejösses inte ens jänkarna själva bryr ig om det där skiten om man frågar. Inte? http://www.expressen.se/tv/nyheter/utrikes/stort-brak-i-kopcentrum-under-black-friday/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 (redigerat) Inte ?? Britterna är i alla fall på.. https://www.youtube.com/watch?v=5w7FjW3QeiQ Sånt där är så fullständigt löjligt. Bättre att nätshoppa ingen trängsel. Redigerat 29 november 2014 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signia Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Ni är som en flock kärringar tjatar om rean herrejösses inte ens jänkarna själva bryr ig om det där skiten om man frågar. 😆 inte helt osant kanske .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Jag pratade både med britter och jänkare i går typ vanligt folk. Tydligen finns eller fanns inte nåt jäkla black friday i england heller innan och i år hade det blaffats på för jävligt tydligen. Sen tycker man väl att dom kan göra sin reklam själva inte ska väl vi hjälpa till också för då ska vi fan ha betalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Men surgubbe gå och gnäll någon annanstans eller gå ut ikväll och skaffa dig ett ligg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 29 november 2014 Dela Postat 29 november 2014 Jag köpte faktiskt ingenting. Slog ju nyligen till på Eiosis Air EQ och Slate VMR och det stillar mitt knarkpluggbegär för minst ett halvår till 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.