Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Helt plötsligt klarar inte programmet spela upp de linjära volymautomatiseringar jag gjort. Har jag t.e.x. lagt volymen på -14.0 i delar av projektet, så far den upp

till

+ 2.0. Det är ett enda kaos volymmässigt i samtliga projekt oavsett deras storlek. Har extern hårddisk tillkopplad, så det är inget brist på minne. Använder UAD 2 i projekten som tar en del energi, men har aldrig varit med om det här tidigare.

Nå´n här som varit med om detsamma, eller har nå´n aning om varför Logic fått spatt? 🤪

Väääldigt tacksam för hjälp!

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Blir det samma om du gör ett nytt projekt? Jag tänker på om det har hänt nåt med logic själv eller om det har blivit något fel med projekten/låtarna.

Nu är det ett tag sedan jag gjorde automatiseringar men finns det inte möjlighet att stänga av dom om man behöver? Du kanske har råkat slå av det av misstag.

Sorry är det enda jag kommer på nu men jag kan kolla senare ikväll och se om jag hittar något. Dessvärre har jag bara upp till logic pro9 så det kanske inte är samma. Men det finns gott om logic användare här så det ska gå att få tips tycker man.

Redigerat av Burnin Sven
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Men dom borde synas först på alla spår tycker man, men varför inte sånt händer. Finns det ingen panic button kvar för midi som hänger sig? Kör nästan ingen midi själv mer än ad och nån keyboard då och då.

Postat (redigerat)

Kpax: Nej, jag har ingen extern contoller. Va inne och kollade på länken du la upp, men det funkade inte med "E-knappen" i mitt program tyvärr. Har Logic Express 9.0.

Burnin Sven: Ja, jag testade faktiskt att lägga upp ett helt nytt projekt med MIDI:n (innan försökte jag bara kopiera det gamla och starta om men det funkade inte). Kopierade sedan de gamla inspelningarna och volymautomatiseringarna och vips det funkade! Har tyvärr fortfarande problem i fler låtar/projekt som jag håller på med. Sången slår plötsligt på max här och var.

Med linjära volymautomatiseringar så menar jag att jag styr volymen via linjer, precis som att man även kan styra reverb, compressor etc. och förstärka/sänka under låtens gång.

Tack för svar! Tar gärna mot fler tips för de andra låtarna som fått nojjan volymmässigt i sången..

Redigerat av Minja
drloop (oregistrerad)
Postat

Kan det vara så att du har flera klipp som ligger under varandra på samma spår tro? Prova att flytta på klippet där ljudstyrkan ökar och se om där ligger fler klipp under.i

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.