Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Min första trådstart här på Studio så om jag gör någonting fel får ni jättegärna säga det.

Till saken...

Det är så att jag har kollat in en lägenhet här i hemstaden och det har en gammal klädkammare på ungefär 3x3 meter som hade funkat helt ok som hemstudio.

Dock är det snedtak i klädkammaren så jag frågar er, har snedtaket någon betydelse alls när mina rokit 5:or spelar?

Om det är något jag inte fått med får ni gärna fråga!

Tack på förhand!

Annons
Postat

Hur menar du nu mannen?

ja det undrar jag också....

nej det kan till och med vara fördel med vinklat tak. Men det är att föredra ett blir högre längst bak i rummet, vilket kan minimera behovet av akustikbehandling av taket.

Postat

Om möjligt, möblera så att du sitter hyfsat symmetriskt i rummet. (Inte som jag har det mao...)

Jag förmodar att det är bättre att ha snedtak framifrån/bakifrån än från sida till sida.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.