Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag skulle vilja ha hjälp med att producera house och edm musik.

Jag är 14 år och bor i Skåne, jag använder såklart FL Studio.

Jag tycker att det är riktigt svårt och skulle vilja ha någon som kunde lära mig.

Jag kan basic om FL Studio och House/EDM. T.ex. Kvintcirklen eller om du har t.ex. D# och använder ratio 4,3 ( vet inte vad det kallas sorry för usel beskrivning). Jag vill jättegärna lära mig nya metoder och terorier om EDM och House. Det hade varit skönt om jag skickade några låtar till dig och du skulle berätta för mig vad som är bra och dåligt, vad jag behöver ändra.

Adda mig på skype om du är intresserad att hjälpa mig 🙂 :

Aftershock39

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

På vad jag har lärt upp förut och sen har dom gått vidare och skitit i mig nu är han på stora spelningar och jobbar med andra medelstora producenter. Men vad vill du lära dig? Sidechain mixing eq ljud mm. Finns så mycket man kan lära sig och jag kan inte allt heller. Men det e ju väldigt viktigt med sidechain osv för att få gunget i Melbourne låtar och mer.

• 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.