Sonnert Postat 22 december 2003 Postat 22 december 2003 hej. ibland lägger jag en vocoder längst upp i kopplings-kedjan dvs precis innan "Reason hardware interface" (ljudkortet). problemet är att hela låten då blir i mono. jag har försökt att lösa detta med en Spider fast utan bra resultat... har ni något bra tips?
Johan Royen Postat 23 december 2003 Postat 23 december 2003 Tja, jag antar att det borde räcka med att koppla mixern till vocodern (L Out - L In, R Out - R In) och sedan vocodern till hårdvaruinterfacet (L Out - L In, R Out - R In). Kom bara ihåg att koppla både vänster- och högerkabeln. Funkar det ändå inte kan du ju alltid prata med supporten.
Patek Philippe Postat 23 december 2003 Postat 23 december 2003 Det som royen skriver borde funka. Alternativt kan man ju göra två likadana vocoders och lägga vänster på ena och höger på andra. Eller är jag ute och cyklar nu? Sitter inte så att jag kan prova själv.
Sonnert Postat 23 december 2003 Trådstartare Postat 23 december 2003 Patek Philippe: ja ska testa... otroligt korkat måste ja säja. att göra "Modulator input" till mono...
Johan Royen Postat 23 december 2003 Postat 23 december 2003 Nja, vet inte det. Du kan ju alltid använda två separata BV-512:or med carriersignalens vänstra ut matad genom den ena och den högra genom den andra. Dessutom finns det en någorlunda logisk förklaring i det att man traditionellt använder röster som modulators, vilka som bekant för det mesta inte har särskilt bred stereobild, varför det lika gärna kvittar om man använder en mono- eller stereosignal. Förresten, matar du den färdiga mixen genom BV-512:an som modulator? Isåfall är det ju detta som gör att du får en monosignal.
Sonnert Postat 25 december 2003 Trådstartare Postat 25 december 2003 jag löste det genom att lägga upp 2 st BV-512or som jag sedan skickade till en ny mixer där ena kanalen fick vara vänsterpanorerad och den andra högerpanorerad. rätt logiskt jag har för mig att jag testade detta för några veckor sedan, fast då misslyckades jag. 🙂
Patek Philippe Postat 25 december 2003 Postat 25 december 2003 Härligt, det var precis så jag menade.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.