Jump to content
Annons

Jaha då ska vi se om du gillar du flippflopp?  

10 röster

1. 1. Jaha då ska vi se om du gillar du flippflopp?

• 5 - Love it, kommentarer överflödigt :)
      2
    • 4 - Schysst, arpeggio gillar jag varje dag
      4
    • 3 - Helt ok, men måste du alltid spela så många toner?
      2
    • 2 - kanske lite för mkt udda takarterna för min del
      2
    • 1 - jag kan ju för bövelen inte räkna längre än till 4 :(
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: When the walking policeman jumped to catch the flying thief!

* ARTIST/GRUPP: Jonas Ekestubbe

* GENRE: Flipp-flopp proggmetal 😳

* LÅTLÄNGD: 06:59

* KOMPOSITÖR: Jonas Ekestubbe

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7,99 megabyte

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: When the walking policeman jumped to catch the flying thief!

Tjena!

Här kommer en låt till från mig...ett av mina senaste alster. Låtidéen kan man säga bygger på arpeggioriffet som bl.a. utgör introt. Sen har jag försökt utveckla detta till en hel låt. Får se nu vad ni tycker, hehe. 😉

All kritik välkommen!

Mvh / djonas

Annons
Postat (redigerat)

Dream Theater 😆

Skön....

Korra mixen bara, lite dov EQ..

Kolla med någon om en skön text som verkligen har handling

och kan lägga sång, kanske en tjej.....

Redigerat av Twilight_Zound
MrPhil (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Måste säga att arpeggiot gärna fick ha ett annat ljud o ligga klart lägre i mixen.

Sen ligger mixen lite konstigt överlag, som om en filt låg å dämpade ljudet... 😆 nivåerna ligger som om det var omixat, mer en idéskiss än färdigt.

Gitarren kommer inte ut.

Krångelriffet är "bara" krångligt, inte klockrent som det brukar vara. 🙂

Jag tror nåt som bryter harmonierna fattas. Allt är följsamt, om än krångligt.

En trea fick det bli, men inte pga antalet toner. 🙂

Redigerat av MrPhil
Postat

Inte riktigt det jag lyssnar på i vanliga fall, men mixen var väldigt skön att lyssna på.. skön att ha på när man sitter o surfar på nätet..

Låter som en salig blandning av sånt jag flummade in på förr i tiden..

...Så den här spar vi

p.s Det är det här som är Racergura va? d.s

Postat
Dream Theater  :rolleyes:

Skön....

Korra mixen bara, lite dov EQ..

Kolla med någon om en skön text som verkligen har handling

och kan lägga sång, kanske en tjej.....

Tack så mkt Twilight_Zound!

Yes Dream Theater är en mkt stor inspirationskälla. 😆

Har funderat länge på att försöka få nån att sjunga på en del av mina låtar och jag kan hålla med om att den här låten skulle nog växa med lite vocals.

Mvh / djonas

Postat

Nej! :rolleyes:

Inte Soundclick-eländet.... Ja får inte ens igång d. Vanligtvis brukar stream lo-fi funka men de e ju skräp o försöker ja me hi-fi hänger d sig.

Lägg upp den på din egen sida istället!

/ Jacob

PS. Ja vill lyssna.. d brukar va grymt. DS.

Postat (redigerat)
Yes Dream Theater är en mkt stor inspirationskälla. 😱

Jag lyssnar hellre på detta än på Dream T. Jag vill gärna frångå mina principer att inte betala för mp3-kodade låtar -- kan inte jag få köpa denna?

Redigerat av Fredrikmo
Postat
Måste säga att arpeggiot gärna fick ha ett annat ljud o ligga klart lägre i mixen.

Sen ligger mixen lite konstigt överlag, som om en filt låg å dämpade ljudet... 😳 nivåerna ligger som om det var omixat, mer en idéskiss än färdigt.

Gitarren kommer inte ut.

Krångelriffet är "bara" krångligt, inte klockrent som det brukar vara. 🙂

Jag tror nåt som bryter harmonierna fattas. Allt är följsamt, om än krångligt.

En trea fick det bli, men inte pga antalet toner. 😉

Inte riktigt det jag lyssnar på i vanliga fall, men mixen var väldigt skön att lyssna på.. skön att ha på när man sitter o surfar på nätet..

Låter som en salig blandning av sånt jag flummade in på förr i tiden..

...Så den här spar vi

p.s Det är det här som är Racergura va? d.s

Hehe, nu blev jag lite confused måste jag säga 😳 angående mixen 😛....men jag kan hålla med MrPhil om att ljudet är lite dovt...ska kolla detta.

Krångelriffet är medvetet krångligt....var tänkt som en melodi först men slutade som komp.

Racergura...hm....tja kanske Formel 1 då....😄😆

Postat

Shit ...impad igen och igen...detta ger flashbacks tillbaka på den tiden jag gick på Mariahissen och lyssnade på The Group...har du säker alldrig hört men det var ett Finskt fusionband med fruktat bra gitarrist som hette Seppo Tyni...gillar det här :rolleyes:😄

Postat

Yes Dream Theater är en mkt stor inspirationskälla. 😄

Jag lyssnar hellre på detta än på Dream T. Jag vill gärna frångå mina principer att inte betala för mp3-kodade låtar -- kan inte jag få köpa denna?

Hellre på detta än Dream Theater....hehe...tack så mkt 😎. Om du får köpa denna...javisst hur bjuder du? :lol

Mvh / djonas

Trevligt det här, och väldigt kompetent.

Håkan

Tackar så mkt!

Mvh / djonas

Nej!  😏

Inte Soundclick-eländet.... Ja får inte ens igång d. Vanligtvis brukar stream lo-fi funka men de e ju skräp o försöker ja me hi-fi hänger d sig.

/ Jacob

Hmm....tyvärr verkar soundclick´s server går ner ibland har jag märkt. Ska prova att lägga upp låten på min andra hemsida (se signatur) så får vi hoppas att du kan lyssna på den. Hade varit kul att höra vad du tycker. 😄

Mvh / djonas

Postat

Yes Dream Theater är en mkt stor inspirationskälla. 🙂

Hellre på detta än Dream Theater....hehe...tack så mkt 😄. Om du får köpa denna...javisst hur bjuder du? :lol

Mvh / djonas

Trevligt det här, och väldigt kompetent.

Håkan

Tackar så mkt!

Mvh / djonas

Nej!  🙂

/ Jacob

Hmm....tyvärr verkar soundclick´s server går ner ibland har jag märkt. Ska prova att lägga upp låten på min andra hemsida (se signatur) så får vi hoppas att du kan lyssna på den. Hade varit kul att höra vad du tycker. 🙂

Mvh / djonas

Öhhh, jaa alltså...kan jag inte få köpa den för samma pris som en singel kostar att ladda ned eller att köpa i affär? Jag kan ju lova att inte sprida den vidare och sätta in motsvarande summa på ett bankkonto du har om det inte är för mycket strul för dig.

Postat (redigerat)

Helt suveränt.

Har du släppt nån skiva/finns det en skiva med samlade alster att köpa?

Edit: Måste bara säga att "Common Wealth" är helt underbar 🙂

Redigerat av peppemannen
Postat
Shit ...impad igen och igen...detta ger flashbacks tillbaka på den tiden jag gick på Mariahissen och lyssnade på The Group...har du säker alldrig hört men det var ett Finskt fusionband med fruktat bra gitarrist som hette Seppo Tyni...gillar det här 😄  🙁

Tack så mkt karl! 🙂

Nä, den gitarristen har jag aldrig hört talas om men ska absolut kolla upp det. 🙂

Mvh / djonas

Postat

Kan inte sätta fingret på det men gillar inte direkt ljudet och det känns som att hela låten bara flyter förbi. Efter en genomlyssning så är det inget som jag verkligen kommer ihåg. I vanlig ordning så spelar du väldigt bra men det här är inget av dina starkare kort rent låtmässigt dessvärre.

Postat

Nu har jag lyckats ladda ner den från soundClick iaf..

Den var.. galen.

Otroligt snabbt o säkert men av nån anledning så var den inte så skön, kanske att den skulle vinna på att ha lite lugnare partier som bryter av, blir nästan enformigt när den går på i samma jättetempo hela tiden (fast den inte är enformig.. 😏 )

Den här kommer få snurra flera varv ändå. Men du har nog gjort bättre innan..

/ Jacob

Postat
Kan inte sätta fingret på det men gillar inte direkt ljudet och det känns som att hela låten bara flyter förbi. Efter en genomlyssning så är det inget som jag verkligen kommer ihåg. I vanlig ordning så spelar du väldigt bra men det här är inget av dina starkare kort rent låtmässigt dessvärre.

Hehe roligt att du är ärlig.🙂

Saken är den att jag är inte ute efter att göra låtar med hitfaktor där det egentligen räcker gott och väl med en lyssning sen spyr man. 😛

Själv lyssnar jag mycket musik där det kräver flera lyssningar där varje ny lyssning innebär nya upptäckter. 🙂

Ett gott exempel på det är ju Dream Theater där jag fortfarande hittar nya grejer på t.ex. den gamla underbara Images & Words plattan.

Kan hålla med om att det inte är den bästa låten jag gjort men den tog mig lite i en ny riktning tyckte jag så jag tänkte...whatta häck...kul att prova nya grejer. 😄

Mvh / djonas

Nu har jag lyckats ladda ner den från soundClick iaf..

Den var.. galen.

Otroligt snabbt o säkert men av nån anledning så var den inte så skön, kanske att den skulle vinna på att ha lite lugnare partier som bryter av, blir nästan enformigt när den går på i samma jättetempo hela tiden (fast den inte är enformig.. 😆 )

Den här kommer få snurra flera varv ändå. Men du har nog gjort bättre innan..

/ Jacob

Hmm...konstigt att soundclick strular så mkt....jag har själv inga svårigheter med den sidan. 🙁

Skön...nä...mest snabb kanske hehe...men du kanske har rätt i att den skulle växa med lite lugnare partier emellanåt.

Mvh / djonas

edit: kul förresten att det blev så himla spridd kritik. 😄

Postat
Helt suveränt.

Edit:  Måste bara säga att "Common Wealth" är helt underbar 😄

Oj tackar så mkt! 🙂

Nä nån skiva har jag inte släppt ännu..tyvärr 😛 men om du vill ha ett gäng låtar samlade på en skiva kan jag ju alltid bränna ner ett gäng till dig och skicka. 😄

Mvh / djonas

Edit: peppemannen, kan du inte skriva den där sista meningen i "Common Wealth tråden" oxå. Den var så himla fin. 😆

Postat
Helt suveränt.

Edit:  Måste bara säga att "Common Wealth" är helt underbar 🙂

Oj tackar så mkt! 😄

Nä nån skiva har jag inte släppt ännu..tyvärr 🙁 men om du vill ha ett gäng låtar samlade på en skiva kan jag ju alltid bränna ner ett gäng till dig och skicka. 🙂

Mvh / djonas

Edit: peppemannen, kan du inte skriva den där sista meningen i "Common Wealth tråden" oxå. Den var så himla fin. 🙂

But of course.. 🙂

Men jag hittar inte den tråden.. letat som en tok 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.