Jocke Boberg (oregistrerad) Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Jag tycker en festival för SOMMARPLÅGOR / SOMMARHITTAR vore kul. Reglerna bör vara: Smetig klistrig refräng och längd runt 3 minuter! Vad tycker ni?
Björn Olsberg Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Haha, skitkul! Vore helskoj, bra idé. Låt oss hoppas att den blivande vinnaren i nuvarande festivalomgången tycker likadant! EDIT: Kanske att 3 minuter är lite långt om man ska räkna med att folk orkar lyssna igenom alla bidrag. Kan det räcka med ett "utdrag" ur en sommarhit? Å andra sidan vore det jul helskoj med en äkta sommarplåga igen från forumet 😳
The Mr Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Låter som en kul idé. Vem känner sig manad att dra igång något sådant? The Mr... 😳
Jocke Boberg (oregistrerad) Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Ok, mallen kan vara: refräng, vers, refräng, solo, vers, dubbelrefräng 😆 Jag vill inte hålla i festivalen själv, kom igen nu! Starta detta direkt på söndag! 😄🙂😄🙂😄🙂😄🙂
Lundin Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 (redigerat) Oj..sommarplåga..absolut nästa tema för festivalen.. ..offbeatkomp, tuggummitext och en silikonbrud i tajt leedurr-dress... jag har redan ordnat det sistnämnda 😆 Redigerat 12 april 2005 av demoniqus
ViktorDenStore Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Fast kanske inte så lång... det är så jobbigt att lyssna igen om alla bidrag... 😆
moOd Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Låter som en given succé! Klart vi skall ha en sommardänga som nästa gren. 🙂 Hm, frågan är bara vem som skall få yla i mic:en. Sånt vägrar jag gå med på.. 🙂
osiris Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Jättebra förslag tycker jag 🙂 Under semifinalen så kan man ju lägga upp kortare klipp typ intro/vers/brygga/refräng men i finalen så kan man ju lägga upp hela låtarna.
ViktorDenStore Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Under semifinalen så kan man ju lägga upp kortare klipp typ intro/vers/brygga/refräng men i finalen så kan man ju lägga upp hela låtarna. Kanonidé Semifinal: Brygga & Refräng Final: Hela låten 🙂 Kan det bli bättre?
MusicGene Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 mycket bra förslag viktor. Då måste man ju ha gjort hela låten, men i semifinalen bedöms bara bridge och refräng. Smart!
Rapid Wanker Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Men versen då...jag vill krysta mig till semifinal med handen och stranden och sanden 😲
ViktorDenStore Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Men versen då...jag vill krysta mig till semifinal med handen och stranden och sanden 😛 😕 Kan du inte knöla in det där i refrängen då?
Rapid Wanker Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 (redigerat) Jo, det kan jag väl...även om jag egentligen tänkt krysta om kärlek, hav och vind i håret där 😕 Men det blir liksom inte någon riktigt sammanhållen känsla utan vers före bryggan. Redigerat 12 april 2005 av Rapid Wanker
Vallhagen Postat 13 april 2005 Postat 13 april 2005 Tjena. Jag förstår inte alls iden med rumphuggna låtar. Inte heller förstår jag att en låt på 3 minuter kan vara för lång. De som lägger upp en 20-sekunderssnutt på demosidan får alltid höra att "kan du inte lägga upp nåt längre, det här är för kort att bedöma"... *** Annars är idén om sommarhit rätt ball.
Jocke Boberg (oregistrerad) Postat 13 april 2005 Postat 13 april 2005 Helhetsintryck är ett förlegat ord 😆 Allt utom vers och refräng är ju bara jävla utfyllnad.
jonasekman Postat 13 april 2005 Postat 13 april 2005 Grymt bra idé. Allt som kan skynda på sommarens ankomst uppskattas. /J
Egghuvud Postat 14 april 2005 Postat 14 april 2005 (redigerat) Är man smart så gör man en en minut lång vers och en en minut lång refräng.... 😳 Men annars är det en lysande idé. Jag är på. Redigerat 14 april 2005 av Egghuvud
Vallhagen Postat 15 april 2005 Postat 15 april 2005 ... en en minut lång refräng.... 😳 ... Det där är ju i sig en festivalidé😳
hackeman Postat 15 april 2005 Postat 15 april 2005 Brrrrrrrra idé! Jag är PÅ! 😄 En sommarplåga måste man ju göra ivfsh, så här kan man förena nöje och nöje.
osiris Postat 15 april 2005 Postat 15 april 2005 Brrrrrrrra idé! Jag är PÅ! 😄 En sommarplåga måste man ju göra ivfsh, så här kan man förena nöje och nöje. Ja, för nån nytta lär vi aldrig kunna göra 😄
D Vibe Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Bra idé .. Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂. /Daniel
Linus Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂. Det handlar väl om sommarplågor, och alla sommarplågor är väl inte hyperseriösa? 😉
hackeman Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂. Det handlar väl om sommarplågor, och alla sommarplågor är väl inte hyperseriösa? 😉 Precis, en fjantlåt utesluter inte sommarplåga. 😳
LDB Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Exakt... Det är väl så att en sommarlåt MÅSTE vara lite fjantig för att fungera! Ingen sätter seriösa grejer på minnet efter en enda lyssning på en dålig bilstereo!
Jocke Boberg (oregistrerad) Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Nu får jag säkert mycket skit, men sommarkungar som Gessle och Ledin har ju verkligen gjort fjantiga låtar. Texterna går ju inte att ta på allvar och musiken innehåller dom vanligaste klichéerna som existerar. Så jag tycker inte man skall snacka om fjantlåtar när det nästan inte finns någon seriös musik längre 😄 Undra vad Doktor Sten Broman hade sagt om "Sten i en sjö"?
stajo Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Tycker visst att man kan säga att en låt är bra om man hör den på en taskig bilstereo...🙂 Låter som att bara komplicerade låtar är seriösa. Det som gör en låt bra är ju melodin o texten, inte bara arret och hur den är mixad. Enkelheten är ju lika med självklarheten tycker jag... och var fick jag luft ifrån he he:)
tom Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag En sommarlåt kanske
Linus Postat 17 april 2005 Postat 17 april 2005 Din låt? Plocka bort innan folk hör! Ditt bidrag ska ju vara anonymt i tävlingen! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.