Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har macbook pro och spelar in podd i Logic X

Jag har nu köpt två nya mikrofoner Audio Techninca AT 2020+ USB ingång.

Jag har i ljud/MIDI inställningarna sammankopplat dom så att loqic kan spela upp både i programmet.

Jag ser att ljudet kommer in och det funkar jättebra.

Problemet är att när jag spelar in, så vill jag lyssna sammtidigt. Mikrofonerna är utrustade med hörlursutgång för att lyssna i realtid. Problemet är att jag bara hör 1 mikrofon. Den jag har hörlurarna inpluggade i.

Jag vill ju höra både min röst och den jag intervjuar.

Jag har provat att sätta i lurarna i datorns hörlursuttag och då kommer inte ljud från nåt av lurarna.

Kan nån hjälpa mig? Är det någon inställning jag gjort fel, eller är det något annat problem?

/P

Annons
Postat

Kan du inte välja datorns ljudkort som Output Device i Logics inställningar ?

Logic Pro X > Preferences > Audio...

Postat

hör du övrigt ljud från datorn genom micken?

har du valt din sammanslagna enhet både som in och ut i logic?

du kommer endast få direct monitoring för den micken du kopplar hörlurarna till.

så du måste ha satt på software monitoring i inställningarna i logic.

och sen sätta kanalen för micken i record mode för att kunna lyssna

Postat

Om jag förstår dig rätt så är det USB mikrofoner som fungerar som ljudkort via USB.

Om det är så så är troligtvis ditt problem att du försöker använda 2 ( eller om jag fattar dig rätt 3 med ditt interna) ljudkort samtidigt.

TS kör Mac, och har skapat en sammanslagen enhet av de 2 micarna i OSX.

Så ja, det gör han, och det ska funka 🙂

Postat

Tack för hjälpen. Det var en inställning i Logic som var fel. Det är för stort och svårt program för mig som bara spelar in podd. Finns det någon som har tips på program till mac som är enkla att använda? inte Audacity! liknande digas som används på SR.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.