Antevante Postat 12 april 2005 Dela Postat 12 april 2005 Tjenare boys! Det har hänt något riktigt skumt som jag inte kan komma på vad som är fel. Jag använder Cubase SX 1.0 och det har funkat pärfa fram tills igår, då det blev dubbelslag ( Ett ackord blev 2 ) på allt jag spelade in, Bas, rhodes och hela alltet. Jag använde just då Edirol Super Quartet om det kan ha någon betydelse. Är det något jag har ställt in i Cubase eller tror ni det har med pluggen och göra? Förhoppningsvis finns det nått proffs där ute som har nån ide. Tjing! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Diwic Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 Se till så du inte spelar in från "All MIDI Inputs". Eventuellt har du också råkat ut för IgnorePortFilter-felet, som du säkert hittar massor med info om, om du söker på det. // David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 Just 'All midi inputs' som Diwic säger brukar vara en källa till knas om man råkar ändra MIDI-inputkälla till den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BosseL Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 Kanske nått att tänka på om man vill ha dubbelkaggar på trummorna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Antevante Postat 14 april 2005 Trådstartare Dela Postat 14 april 2005 Se till så du inte spelar in från "All MIDI Inputs". Eventuellt har du också råkat ut för IgnorePortFilter-felet, som du säkert hittar massor med info om, om du söker på det. // David Tack, ska kolla båda alternativen och se om det är nått av dom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 (redigerat) Kanske nått att tänka på om man vill ha dubbelkaggar på trummorna... Ja men där har vi ju en riktigt bra lösning på hans problem 😳 Edit: Stavfel Redigerat 14 april 2005 av The Mr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Antevante Postat 19 april 2005 Trådstartare Dela Postat 19 april 2005 Hello! All Midi Inputs var det visst! Sicken sopa, måste ha kommit åt den nån trött natt. Anyway, tack för svaren, nu är det bara och köra igen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.