Jump to content
Annons

50 sek låt


Recommended Posts

LÅTNAMN: ?

ARTIST/GRUPP: e

GENRE: vet ej

LÅTLÄNGD: 50 sek ca

KOMPOSITÖR: e

PRODUCENT: e

EV. MEDVERKANDE: nej

INSPELNINGSÅR: nu

FORMAT: wma 192

STORLEK: 1,2 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Här

Satt med guran och tyckte jag hade nåt som lät irländskt på gång och det blev det ju inte. Blev denna bagatell som nog ligger farligt nära pekoral och muzak. Sånt här kan väl i bästa fall meritera till bakgrundsmusik? Jag är förstås evinnerligt tacksam för feedback. 😛 Är t ex pianot för lågt i mixen?

Ändrad till ny version.

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

TV-serie? Kan tänka mig det. Av nån outgrundlig anledning leder mitt musikknåpande till någon slags signaturmelodigenre 😆. Ej medvetet.

Tack för lyssning. 🙂

Edit: Pianot ökades något.

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

TV-serie? Kan tänka mig det. Av nån outgrundlig anledning leder mitt musikknåpande till någon slags signaturmelodigenre 😳. Ej medvetet.

Tack för lyssning. 🙂

Edit: Pianot ökades något.

Fan vad schysst att ha folk som går in och styr upp 😄 bra liten låt det här, om än lite otajt mellan piano och guran men jag får på dom två inledande fraserna vibbar av Emerson....Ja, du vet...har man så snäv smak som jag refererar man till det man vet....men jag tycker det här var bra..... 😲😄 en 4:a från mig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå pianot upp? Ja kanske lite eller vässa det en smula. Däremot, kvantisera trummorna i 16 delar och dra upp dem i mixen. Som komposition tycker jag den är kanon. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte låta bli att mastara denna lilla låt litegrann. Den va så vansinnigt lågt inspelad så det va svårt att höra vad som hände. Men som sagt, skit go låt. Här är en mastrad version: låten

Oj! Schysst!! Tack, kompis! Blev helt annan sula ju! 😄 Tycker även basen låter bättre. Samtidigt undrar jag vad jag gör galet!? Kör normalize efter varje audioinspelning och ser till att mätaren är väl inne på det röda (når nollan) innan jag exporterar wavefilen. Är mina mätare för snålt tilltagna (Cakewalk Sonar)? Tack igen!

bra liten låt det här, om än lite otajt mellan piano och guran men jag får på dom två inledande fraserna vibbar av Emerson....

Emerson, Lake and Palmer? Menar du dom? Tnx, pal! Ja, fasen "otakt är världens lön". Jag skulle behöva gå ABF:s grundkurs i trumspel 1 A. Byggde först upp låten kring en gitarrfigur, la sedan på pianot och det tog överhanden direkt. Gitarrfiguren blev kvar och off-beat. Får göra om denna.

Kan du inte be Carl sjunga. Hans melankoliska röst skulle passa till detta. Lite jobbigt otajat, men mysigt på något vis.

Jo, jag får göra om gitarrplinket. Bra idè! Han har suverän röst.

Tack för feedback!!

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå pianot upp? Ja kanske lite eller vässa det en smula. Däremot, kvantisera trummorna i 16 delar och dra upp dem i mixen. Som komposition tycker jag den är kanon. 😕

Jo, men gitarren halvdränkte nästan pianot tidigare, ändrades sen.

Hmm, måste få fatt i i trum-midit då 😏 . Tog bara ut audiosignalen till mixen men det skall nog gå.

Tack för omdöme och ditt säkra öra Nad!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ändrat trummor, gitarr och basen något. Tycker den blev tajtare nu 😄 .

Är nog mycket signaturmelodi över denna typ Hajk 1977 😏 men efter ha vridigt och vänt på på varje sten (ton) ser man inte skogen för träna. Skulle ju förstås vara kul om nån orkar lyssna och tycka... 🙁🙂

Här är länken till ny version

edit:nåt med stavningen

edit: stafvningg!

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Ändrat trummor, gitarr och basen något. Tycker den blev tajtare nu 😄 .

Är nog mycket signaturmelodi över denna typ Hajk 1977 😏 men efter ha viridigt och vänt på på varje sten (ton) ser man inte skogen för träna. Skulle ju förtås vara kul om nån orkar lyssna och tycka... 🙁🙂

Här är länken till ny version

Vet inte...pianot känns distanserat, kan du inte ta fram det ytterligare nå'n meter och snedstämma det så blir det bra 🙁🙂 allvarligt 🙂 det skulle bli skitbra....

Jag vet inte om du har hört Jeremy Bender med elp men den tuchen skulle funka bra.... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Oj! Tack för snabb feedback grabbar! 😄

Karl: Jo jag kanske helt enkelt skulle välja ett annat pianoljud? Eller tycker du den ligger för lågt i mixen? Du brukar ha bra pianoljud. Det här är GS Bösendorfer 290, har några andra att välja på... Ska kolla den där Bender.

Nad: Näe det är samma (BPM =100) men jag valde nån sån här trainshuffle trumkomp som gav lite rockabillyfeeling kanske över låten? La in några fills också. Sen rätade jag upp gitarrslingorna men de blev lite stereotypa och tycker jag förlorade lite av dissonansen precis i slutet av sticket. Men det kanske är ok för Bengt Alsterlind 😏 ?

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt det här. Ser fram emot den färdiga låten.

Håkan

Tack Håkan för feedback! Hittills jobbat med att få de första 50 s att stämma och har inga idéer om fortsättningen. (Rätt tom i huvve om jag ska vara ärlig...)

...Men basen är för svag och pianot stressar mycket vid vid 00.18 och lite vid 00.47...

Usch, vad du är "elak", Nad... 😉🙂 Skämt åsido...

mer bas här. Helt rätt att öka. Bockar och bugar.

Tror jag fattar vad du menar med pianot. Kanske bidrar tågrytmen från trummorna till stressen. Orkar inte ändra mer just nu...

Jag vet inte om du har hört Jeremy Bender...

Lyssnade på denna och kom ihåg den från 70-talet. Gillade den då också. Ja, jäddrar om man kunde få till den luftigheten och harmonierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Vill på inget sätt dizza dig, det låter bra, men också jävligt bekant, kan bara inte placera det. Men å andra sidan,skit i mig jag kan ha fel.

Kanske är det bara tempot och tonarten i kombination med instrumenticeringen som väcker några minnen. Vem vet vad som simmar runt i en fredagsberusad hjärna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

😉 Hm... Du är den andra som säger det. Nån TV-serie säkert. Mycket möjligt, det är ju inte speciellt originellt men jag försöker aldrig medvetet sno. Nån som löser mysteriet kanske? Det är ju lördag idag. 😠

edit: nåt litet ord glömdes

Redigerat av (e)qualitymusic
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...