Nikolaus Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 LÅTNAMN: Foreign World ARTIST/GRUPP: Nikolaus von Knorring GENRE: Pop/Rock LÅTLÄNGD: 3:14 KOMPOSITÖR: Nikolaus von Knorring PRODUCENT: Nikolaus von Knorring, Anneli Rydahl EV. MEDVERKANDE: Anneli Rydahl INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 3 megabyte) STATUS: Singel LÅTLÄNK: Låten
knop3se Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Det låter helt ok men jag hade nog testat att dra ner reverbet ungefär 80(!) % :-) /Knop
herwhisper Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Låter bra, men som sagt, reverbet är i mesta laget. Även gitarrsolot låter som den har fått en alldeles för stor dos av reverb. Plus att den är pannad, vilket inte jag tycker är så snyggt på en leadguitar. Man kan gärna panna en lead men då får det komma en annan lead på andra kanalen och svara på den första...hmm...va luddigt det blev. Jaja, hoppas du förstår. Men som sagt. Bra låt.
Linus Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Lite mycket reverb. Hade gärna hört mera bas. Alltså inte frekvensmässigt utan instrumentmässigt. Mer attack och ton i basen.
Håkan Ekberg Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Bra låt! Jag tycker att körsången borde upp nått snäpp. Jag tycker den drunknar lite på sina ställen. Håkan
Arnesson Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Upp med körsången, bort med lite rumsklang, Kanske lite mer närhet i virveln.. Annars en mycket bra låt
Krumhorn Postat 19 april 2005 Postat 19 april 2005 Lite svengelsk uttal och till och med mer reverb än de flesta dansband vågar använda. Annars en mycket bra låt och ett bra genomförande! 😄
Nikolaus Postat 19 april 2005 Trådstartare Postat 19 april 2005 De här funkar ju bra med å få respons på låtar...ska definitivt lägga upp fler när de kommer. Och också lyssna mer på andras. Reverben får jag försöka få till nått bättre med. Tack för berömmen också!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.