adrumdrum Postat 3 november 2014 Postat 3 november 2014 altså ingen kovertering till pdf program... Något likande MS publisher. Det ända jag är ute efter är att kunna lägga ihop bilder och text och lägga in pilar och sånt helt fritt på A4 sidor och spara som pdf med flera sidor i samma pdf fil. Jag har försökt ladda ner Pages men det verkar som mac os 10.5.8 är för gammalt för att det ska fungera...går inte ens att komma in i app store på den här datorn...#""..""#=(arg) är det nån som vet något bra program?
BluesBoy Postat 3 november 2014 Postat 3 november 2014 http://www.openoffice.org/sv/ Kanske kan vara något?
Piccazzo Postat 3 november 2014 Postat 3 november 2014 Photoshop. I många program så kan du välja " Print as PDF "då får du dokumentet/bilden som en PDF fil istället.
adrumdrum Postat 3 november 2014 Trådstartare Postat 3 november 2014 http://www.openoffice.org/sv/ Kanske kan vara något? tack, håller på o testar.. verkar vara exakt det jag behöver.
saverman Postat 3 november 2014 Postat 3 november 2014 Eller så ordnar du en PDF-skrivare. Funktionen finns inbyggd nu men jag minns inte hur det var way back when. CutePDF finns till Windows men osäker på utbudet till OSX. Snabb googling ger garanterat flera alternativ att välj emellan. Med en sådan funktion kan du använda vilket program som helst och sen bara välja din "skrivare" som sedan skriver ut till en PDF.
adrumdrum Postat 3 november 2014 Trådstartare Postat 3 november 2014 Eller så ordnar du en PDF-skrivare. Funktionen finns inbyggd nu men jag minns inte hur det var way back when. CutePDF finns till Windows men osäker på utbudet till OSX. Snabb googling ger garanterat flera alternativ att välj emellan. Med en sådan funktion kan du använda vilket program som helst och sen bara välja din "skrivare" som sedan skriver ut till en PDF. Openoffice är exakt det jag behöver, jag ska ju lägga ihop bilder och text med instruktioner osv. Jag ska altså skapa typ Ms Publicher eller Pages dokument och sedan spara som PDF...
Kpax Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 Borde gå att göra med det inbyggda "Textredigerare"……
BluesBoy Postat 4 november 2014 Postat 4 november 2014 tack, håller på o testar.. verkar vara exakt det jag behöver. Kul. Hoppas du blir nöjd. 🙂
JakobP Postat 5 november 2014 Postat 5 november 2014 Borde gå att göra med det inbyggda "Textredigerare"…… Blir svårt med bilderna 😄
Kpax Postat 5 november 2014 Postat 5 november 2014 Blir svårt med bilderna 😄 Jo, fast man kan ju lägga in bilder, men lite svårt att storleksförändra kanske.
JakobP Postat 5 november 2014 Postat 5 november 2014 Jo, fast man kan ju lägga in bilder, men lite svårt att storleksförändra kanske. Antar att du pratar om "Pages" och inte "Textredigerare" ?
Kpax Postat 5 november 2014 Postat 5 november 2014 Antar att du pratar om "Pages" och inte "Textredigerare" ? Man kan lägga in bilder i Textredigerare också.....
danneolz (oregistrerad) Postat 6 november 2014 Postat 6 november 2014 jag använder mig alltid av pages när jag skall konvertera mina dokument till pdf. dessutom kan väl vart och annat program göra detta idag.
joachime Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Jepp. Dom flesta program klarar att exportera som pdf. Frågan är vilka program som är kompatibla med 10.5 idag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.