Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Problems..!

Håller på med mix/mastring av en låt och har använt mig av en del UAD2 pluggar. En av demopluggarna går ut imorgon och de är ju inte särskilt billiga att köpa.. 😳

Helt plötsligt så går det inte att spela upp låten alls längre. Ett meddelande poppar upp "System Overload.

The audio engine was not able to process all required data in time". Har dragit ner på antalet pluggar både i det projekt som jag mixade låten i och det nya jag öppnat för mastringen. Använder mig bara av 5 pluggar där. Det står i "UAD meter control panelen att jag ska kunna köra 22 pluggar". Använder mig av firewire 400 eftersom ljudkortet bara har en så´n port.

Är det nå´n här som har varit med om samma som använder UADpluggar? Vad jag förstår så verkar det dra "energi" även om jag har bypassat pluggarna. Har därför avlägsnat en del av dem.

Tacksam för råd!

Annons
Postat

Vill bara berätta att problemet är löst nu 🙂 Storleken på bufferingen i Logic var visst satt på det lägsta, därav protesterna av pluggarna.

Känns gott att kunna fortsätta igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.