Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

är det någon som vet vad som är fel.

jag får upp denna (se bifogad fil) när jag trycker play i vissa sessions..

har någon haft samma problem?

jag har senaste uppgradering av PT och Saffire Mix Control 3.4

post-22567-0-99138100-1414233714_thumb.png

Annons
Postat

Utveckla frågan ! Vad har du för dator PC/Mac kör du ADAT vad är din setup till Ditt Daw ..Svårt att svara på om vi inte vet vad du har för övriga Produkter..Asio Rubbet ..

Mvh Hemmpe

Postat

ok, skall försöka:

• pc
  • w7
  • Focusrite Octopre på ADAT
  • PT11.2.1
  • Saffire MixControl 3.4b1
  • Jag har valt bort ljudkortet i Windows

känns lite som att det blir problem när jag växlar mellan olika projekt med olika sample rate.

ena stunden kan jag köra utan problem, näst gång strular det..

tankar?

Postat

Jag kopplade in min gamla Digi002 (som inte skulle vara kompatibel med PT11) och den fungerar galant.. 🙁

• 4 veckor senare...
Postat

Kolla in på focusrite sida, Jag hade samma problem med mitt Scarlett ljudkort och där skall det finnas beta drivrutiner som fungerar. Laddade hem och installera. Sedan dess fungerar det utan problem.

Kolla in denna sidan, det är deras Beta sida med drivrutiner, Du borde hitta det du söker där.

http://beta.focusrite.com/

Postat

tack för tipset pile63, men jag har redan provat detta. det verkar vara problem med att öppna projekt med olika sample rate..

jag har varit i kontakt med focusrite och inte ens dom kan lösa det.. 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.