Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag spelar i ett band som framför allt sysslar med lite halvpsykedelisk musik, och gillar att ta till med kreativa metoder för att få fram intressanta mixar. Vi har i sommar för första gången spelat in våra låtar helt själva och nu i höst har framför allt jag arbetat på att mixa låtarna.

Jag anser mig vara bra betydligt stabiliare än nybörjare, men jag har mer teoretisk kunskap snarare än praktisk erfarenhet, och jag har aldrig slutfört ett helt album från uppmickning till slutmix tidigare helt ensam.

Nu har jag kommit till den punkt att jag inte känner mig kapabel att göra några förbättringar längre, och söker således någon som skulle kunna tänka sig att färdigmixa mitt hittills nästintill färdigarbetade. Det inspelade är av bra kvalitet och min mix är bra. Jag behöver bara konsultera och justera. Jag har arbetat i Logic Pro X och söker därför också någon jag kan skicka dessa projektfilerna till. Jag vill alltså inte bounca stemsen. Jag har avgränsat mig till enbart gratisplug-ins (med undantag för valhalla room och softube spring reverb), så det borde vara några vidare kompabilitetsproblem. Jag vet att det är få som använder logic, och det kan vara problematiskt..

Vi har tidigare bett om mixare här i forumet och då fick vi fullt av svar, vi hoppas att det blir liknande respons denna gång. Vi söker någon som gillar att experimentera. Om du är i göteborgstrakterna, så är det ett stort plus!

Vår musik är alltså rock med rötterna i 60-70-talets psykedelia, med halva fokusen på det instrumentala. Vi inspireras av musiker och band som Pink Floyd, Velvet Underground, The Doors, Goat, Tame Impala, Dungen, Bo Hansson, Queens Of The Stone Age, MGMT. Vi gillar smuts och flum.

Om du är intresserad, PM:a eller skriv här!

Annons
Postat

Hej.

Det låter som ett spännande Project. Jag har en studio vid Järntorget. Pusterviks g 2. Vi är ett musikerkollektiv som hållt till där i 10 år och spelat in o mixat ett otal plattor men vi har medvetet hålt oss utanför radarn. Nu är vi på väg att gå public med studion. Om ni vill komma o kika o se vad jag kan erbjuda så hör av er här så tar vi en kaffe och pratar vidare.

/Stefan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.