JJRockford Postat 20 oktober 2014 Postat 20 oktober 2014 Fick önskemål om att försöka få fram mer anslag i hihaten i partiet som börjar vid 0:13. Förslag på hur jag ska bära mig åt? Your browser does not support the HTML5 audio tag
everlastingrecords Postat 21 oktober 2014 Postat 21 oktober 2014 Känns lite svårt att komma med annat än generella förslag utan att veta hur det är inspelat. Har du särskild hihatmikrofon? Vad har du för inställningar nu? Hur ser det ut med överhäng och rumsmikrofon?
HampusFougner Postat 22 oktober 2014 Postat 22 oktober 2014 Förutsatt att du nu har en mick på hi-haten. Kör en P-kompr tillsammans med det spåret du har där nu, möjligtvis får du fram lite anslag. Sen kan man nog inte säga så mycket mer som talaren ovan påpekar.
MrBluesman Postat 22 oktober 2014 Postat 22 oktober 2014 (redigerat) Om du jobbar i Logic så finns enveloper... Släng det på hihat-kanalen och höj anslagen. Kanske 60 ms, 30%? Kör du nått annat program så finns säkert nått annat liknande... Körde själv med Bittersweet från Flux en del förrut, gjorde också nått liknande (fast med lite mer automatlåda). Redigerat 22 oktober 2014 av MrBluesman
crillemannen Postat 22 oktober 2014 Postat 22 oktober 2014 En kompressor med relativt snabb attack men ändå så att anslaget släpps igenom och hyffsat snabb release kan hjälpa. Annars får man fixa det när man trackar med en bra mikrofon. Jag tycker Neumann km84 är oslagbar för att få fram anslaget i både HH och cymbaler. Men den kostar ju också en del 😄
Jon Rinneby Postat 22 oktober 2014 Postat 22 oktober 2014 (redigerat) http://www.stillwell...nsient-monster/ Går att använda gratis så länge ditt samvete vill. /Jon Redigerat 22 oktober 2014 av Yllet
JohnRick Postat 22 oktober 2014 Postat 22 oktober 2014 I anslutning till ovanstående inlägg kan jag också rekommendera: http://www.native-instruments.com/en/products/komplete/effects/transient-master/
van Caine Postat 23 oktober 2014 Postat 23 oktober 2014 Låter som att hihat:en ligger på överhänget va? I så fall finns det tyvärr inget att göra. Det låter väldigt avlägset, och för att få bra anslag i hihat så behövs det närhet.
van Caine Postat 23 oktober 2014 Postat 23 oktober 2014 Med compressor med mycket långsam attack kan du öka dynamiken, men det kommer bara bli en nödlösning, så tillvida inte avlägsenheten är ett reverb som du kan stänga av, vill säga.
hegobald Postat 23 oktober 2014 Postat 23 oktober 2014 Sitter du med mixspår kanske Transient designer kan lösa problemet http://spl.info/de/produkte/analog-coder-plug-ins/transient-designer/video.html fast sitter du med en stereomaster kommer det att bli svårt! Bara EQ som gäller då men det påverkar ju hela soundet på låten..
JJRockford Postat 23 oktober 2014 Trådstartare Postat 23 oktober 2014 Tack för flera bra tips, ska hem och testa!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.