Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! Jag letar efter ett några bra, ganska så kraftfulla, stråkar. Såna som är i exempelvis 50 Cent - In Da Club eller Obie Trice & Eminem - Hands On You osv.. Har kollat igenom ljuden i Reason och dom i mitt Triton Rack, men hittar inte det jag letar efter. Dom låter liksom plastiga på nåt sätt. Så jag undrar om någon här har något bra förslag på nån nice samplingscd? Skulle vara grymt tacksam för svar =)

Annons
Postat

den här är kanske lite för klen för det du söker:

det är en Logan StringMelody

CD, Magix och Ejay bl.a. har loopar med stråkar på...

Postat

nope inte såna stråkar, ja menar mer som en orchestralhit fast det bara e stråkar.. typ någon blandning mellan pizzicato och vanliga.

Postat (redigerat)

Hej,

Om du är beredd att betala lite extra för bra ljudkvalité. Kolla in på EWQL Symphonic Orchestra Silver Edition. Pris ca $295.

Provlyssna på demo-låtarna. Mycket bra. Om du vill höra skillnaden på kvalité, ja lyssna då på Gold (ca $995) respektive Platinum Edition ($2995).

Tyvärr kostar dem andra två skjortan... 🙂

Men Silver Edition är prisvärd.

Sedan finns det Garritan PERSONAL ORCHESTRA. Men, jag vet inte om den är så bra... 😉

Jag letar nämligen själv efter detta... Vet inte helt säkert vad jag skall investera i...

Har lyssnat på hos kompisens Reason 2.5 stråkar och dem låter inte helt rent. Han har ljudkortet Audiophile 2496 - så den borde spela upp ljudet korrekt.

Ja, det är inte så lätt att hitta det man söker... det kostar också en hel del att bygga upp sitt ljudbibliotek.

Lycka till med ditt stråkbibliotekletandet.

😄

Redigerat av Esa

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.