Jump to content
Annons

Recommended Posts

miren (oregistrerad)
Postat
Hej!

Milton: Vad skall Du ha för den Yamaha 200:n? Brorsans blev stulen för 15 år se'n... Vore kul å veta vad en sån betingar för pris idag liksom!

:musik

lol

Annons
cOSMO (oregistrerad)
Postat
Mina bästa låtar har jag gjort under konstruerat tvång; typ bestämmer att nu ska jag skriva en låt med titeln "Att lämna tillbaka en bok försent" eller nu ska jag misslyckas med att göra en reggae-låt, eller nu ska jag tvinga mig själv att använda det här ljudet eller skriva en låt bara på elgitarr osv osv..osv. Sen brukar jag sätta upp någon typ av fejkad tidspress (som man iofs kan ändra). Resultatet brukar ofta bli rätt bra (tycker jag själv  ), man tvingar sig själv att bli kreativ liksom, jag sitter inte och väntar på inspiration utan går och hämtar den istället, för nog fan blir man sen inspirerad när man sitter där....

Där ser man hur olika vi människor är. Jag skulle bara få ett öppet magsår till om jag skulle sätta sådana premisser till mig själv.

Jag går inte ut till studion om jag inte känner det där extra suget och har minst

ett par bra låtar klara i huvve..Jag fixxar liksom inte att sitta och vänta på inspiration. Men det är sant att när man väl satt sig och laggt grunderna till låten och börjat att söka sound på något VSTi, då glömmer man tiden och det är oftast frukosttime när man tvingar sig själv att retirera..

Postat
Mina bästa låtar har jag gjort under konstruerat tvång; typ bestämmer att nu ska jag skriva en låt med titeln "Att lämna tillbaka en bok försent" eller nu ska jag misslyckas med att göra en reggae-låt, eller nu ska jag tvinga mig själv att använda det här ljudet eller skriva en låt bara på elgitarr osv osv..osv. Sen brukar jag sätta upp någon typ av fejkad tidspress (som man iofs kan ändra). Resultatet brukar ofta bli rätt bra (tycker jag själv  😆 ), man tvingar sig själv att bli kreativ liksom, jag sitter inte och väntar på inspiration utan går och hämtar den istället, för nog fan blir man sen inspirerad när man sitter där....

Det där förfarandet kan jag faktiskt förstå. I mitt yrkesliv har jag alltid varit som mest kreativ och produktiv ju närmare deadline man är. Men kan inte minnas att scenariot uppstått när jag gjort musik (förutom Studio N.Ö.R.D-projektet förstås med julafton som deadline 😄 och Jag är Full med melodifestivals-kvällen som deadline :rolleyes: ).

Men man kanske skulle börja fejka deadlines... Tack för tipset, Hamma! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.