Esben Postat 9 oktober 2014 Postat 9 oktober 2014 Jag kör Pro Tools 11 med en gammal Digi 002:a. Mina extra inputs är en Focusrite Octopre och en Focusrite Octopre MKII; den första kopplad med ADAT-lightpipe till Digi 002:an (som är inställd som slav), the andra analogt till Digi 002:ans mik- och lineingångar. Denna setup har funkat mer eller mindre felfritt i många år - och gör fortfarande vid editering och mixning - men efter att uppgraderat till Pro Tools 11 har jag fått synkproblem mellan Octopre:n och Digi 002:an (firmwaren har uppdaterats för att funka med Pro Tools 11). Jag har försökt varje tänkbar kombination med att byta master/slave-förhållanden mellan enheterna, dubbla lightpipekablar och sedan testat allt detta med min Octopre MKII. Jag har haft ljudsignal hela vägen, men knäpparna som klocksynksproblemet genererar är kvar. Några kreativa tankar på hur jag kan lösa detta?
Peter Roos Postat 9 oktober 2014 Postat 9 oktober 2014 Hej, kör också 002 (och MBox 2 Pro) med Pro Tools 11. Det finns en Device Driver: 002 and 003 Family Driver på Avid för att det ska funka bra ihop med 002 och Pro Tools 11. Är den installerad? Jag hade själv lite problem med tappad synk, och fick då starta om datorn för att den skulle hitta kortet och synka igen. mvh/Peter
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.