Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag vill komma igång med låtskapande i GarageBand. Jag har läst att man kan behöva ljudkort? Men vad behöver man det till? Behöver jag det också om jag tänkte göra musik med en keyboard kopplad till MacBook PRO i GarageBand eller Cubase?

Mvh

Montana

Annons
Postat

macbook och de flesta datorer har inbyggda ljudkort. om du vill spela in ljud ska du nog köpa ett nytt men gör du elektronisk musik räcker ofta med det inbyggda.

menar du ett midikeyboard så behöver du ett midiinterface. de är oftast idag inbyggda via usb.

Postat

Hej MontanaWildhack

Skriv gärna vilken typ av musik du har tänkt skapa/spela in. Ska du spela in Akustisk gitarr? Bas/Trummor/Sång?

Eller bara keyboard? Techno/House/Rock...osv. Det ger alla läsare en bild av möjliga produkter till ditt behov. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.