Jump to content
Annons

LARS - Flickan Med Guldbyxorna


OK?  

9 röster

  1. 1. OK?

    • 5 - Jaa
      2
    • 4 - Ja
      4
    • 3 - Nja
      1
    • 2 - Nä
      0
    • 1 - Nej
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Flickan med Guldbyxorna

* ARTIST/GRUPP: LARS

* GENRE: Visprogg

* LÅTLÄNGD: 2:50

* KOMPOSITÖR: Lars & Lars

* PRODUCENT: Lars & Lars

* EV. MEDVERKANDE: LARS

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2,61mb

* STATUS: Ofärdig demo

* LÅTLÄNK: Flickan Med Guldbyxorna

Jag har fått ett jobb... Därför blir det mindre hängt på studio forum och det är ju trist. Här är i alla fall det tredje och sista alstret från LARS senaste inspelningsession i januari (!). Åtminstone ganska mixat och klart... Kom gärna med synpunkter på vad som kan förbättras!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tänker unken vänsterromantik när jag hör det här! Och att proggen och dess budskap försvann var enbart bra!

Dock: trots allt tycker jag att det var en vacker liten visa och ett skönt arrangemang. Faktiskt riktigt bra gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

... bra att någon vill ge samhällskritik, konstens viktigaste uppgift!

Är konstens viktigaste uppgift att ge samhällskritik?!

Konstens viktigaste uppgift är skänka skönhet till en annars trist och gråmulen dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är också en viktig uppgift. I de fall journalistiken eller yttrandefriheten sviker eller är starkt beskuren har konst och musik en mycket stor uppgift och bidrog till demokratiseringen i Chile, Tjeckoslovakien och Ukraina t ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

... bra att någon vill ge samhällskritik, konstens viktigaste uppgift!

Är konstens viktigaste uppgift att ge samhällskritik?!

Konstens viktigaste uppgift är skänka skönhet till en annars trist och gråmulen dag.

nä, grabbar. nu är ni ute och turnerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

... bra att någon vill ge samhällskritik, konstens viktigaste uppgift!

Är konstens viktigaste uppgift att ge samhällskritik?!

Konstens viktigaste uppgift är skänka skönhet till en annars trist och gråmulen dag.

Skojjar du nu eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstens viktigaste uppgift är skänka skönhet till en annars trist och gråmulen dag.

Skojjar du nu eller?

Nej! Varför skulle man annars kolla eller lyssna på konst?

Jag tycker det är rätt typiskt konstfacksfjantar att "få folk att reagera och tänka efter" genom att typ lägga ut ett ton hundbajs på Sergels Torg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nossloh: Håller inte med dig om texten, den är mkt seriöst menad.

AndyPandy: Tack för den positiva kritiken! Åsikter får alla ha sina egna...

(e)qualitymusic: Tack för det... Bra sagt! 😄

soda_jam: Gött! Lyssna gärna en tredje gång 😳

Någon som har lite konstruktiv kritik att ge angående arrangemanget!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså detta är då PROGG...

(Vet inte om du har sett min proggdiskussion under allmänt tråden? :rolleyes: )

Jag har svårt för progg, men här det är svårt att värja sig. Saknas lite briljans i gitarrljudet. Lite för dovt. Skulle eq:a lite.

Arrangemanget är inte mycket att säga om. Det är väldigt genretroget. med basen akkegurorna och flöjten. inte mycket att säga om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

A-guran låter lite instängd.

Trots en extremt jobbigt på-näsan-skrivande text så uppfattar jag att du sjunger väldigt väldigt bra.

"På S:t Petersburgs gator går en flicka / med sitt immunförsvar försvagat."

Svårtsmält. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså detta är då PROGG...

(Vet inte om du har sett min proggdiskussion under allmänt tråden? 😮 )

Jag har svårt för progg, men här det är svårt att värja sig. Saknas lite briljans i gitarrljudet. Lite för dovt. Skulle eq:a lite.

Arrangemanget är inte mycket att säga om. Det är väldigt genretroget. med basen akkegurorna och flöjten. inte mycket att säga om det.

Progg it is... Jag kollade in proggtråden lite och jag tycker väl progg.se:s definition duger bra. Annars kan jag rekommendera en bok; "Proggen - Musikrörelsens uppgång och fall" av Håkan Lahger. Att proggen är förlegad kan man ju tycka vad man vill om...

Tack för tipset oxå, det där med eq har väl aldrig varit vår starka sida...

Link to comment
Dela på andra sajter

hm har lyssnat några gånger vill ju komma med konstruktiv kritik...

kan dock inte komma på något som jag vill klaga på😉 fast kritik kan ju vara positiv också.

Himla skön melodi och trevlig röst att lyssna på. Ibland räcker det att inte blanda in så många instrument etc och i det här fallet är det rätt.

det skulle dock vara basgången i inledningen och innan verser... som inte känns riktigt hundra ihop med det andra - men det är bara en känsla som jag får och behöver inte alls vara sant 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

hm har lyssnat några gånger vill ju komma med konstruktiv kritik...

kan dock inte komma på något som jag vill klaga på🙂 fast kritik kan ju vara positiv också.

Himla skön melodi och trevlig röst att lyssna på. Ibland räcker det att inte blanda in så många instrument etc och i det här fallet är det rätt.

det skulle dock vara basgången i inledningen och innan verser... som inte känns riktigt hundra ihop med det andra - men det är bara en känsla som jag får och behöver inte alls vara sant 🙂

Tackar så mycket... 🙂

Angående basgången kan jag hålla med till viss del även om jag oxå kan tycka att det är bra med nåt som bryter av för att göra det hela lite mer intressant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...