Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad gäller ljudkortet så tror jag att den inte har en "hårdvarumixer", jag är dock inte säker. Gå in i winamp (fungerar i winamp 5.08 eller senare)

Håll i CTRL + P, välj Plugins -> Output -> DirectSound output

Under "device info" får du reda på om ljudkortet har "hårdvarumixer" samt vilka samplingsfrekvenser för uppspelning som den har stöd för.

Om den inte har det så är du tvungen att köra samtliga ljudprogram under DirectX istället för att köra direkt till ljudkortet (waveout output i winamp) (DX kan medföra att det blir fördröjning av ljudet, eftersom den mixas först i datorn innan den skickas ut till ljudkortet)

Även XP:s inbyggda wavetable midi-synt går som "vanligt ljud".

Det andra högtalarproblemet vet jag dock ej hur man ska lösa.

Postat (redigerat)

Tack så hemskt mycket för svar, tror du att det går bättre om jag byter ljudkort eller är det samma på alla?

Certified: no, emulated: yes

Supports sample rates from 100 Hz to 100000 Hz

Hardware memory: N/A

Hardware mixing: unsupported

Speaker setup: 5.1

Redigerat av XoRRololi
  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Gå in i ljudkortsinställningarna och klicka i "release asio driver in background" eller något liknande om ditt ljudkort stödljer asio...då kan du köra fler ljudkällor samtidigt.

Har du cubase?

Redigerat av Dawnage
Postat
Låt mig ge exempel: Jag kan inte spela upp en låt i winamp och en film i VLC samtidigt. Jag kan inte ha Ventrilo och ett spel igång samtidigt.

Nu undrar jag om detta har något med drivrutinerna, ljudkortet eller högtalarna att göra?

Japp, det behövs Multi-clientstöd hos drivrutinerna för sådant...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.