Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er.

Jag har precis börjat leka med Cubase och har ett litet problem här. När jag spelar in MIDI-signalen från min synt (Korg Triton Le) så tar datorn emot signalen men skickar den sedan vidare till synten igen, med en mycket kort fördröjning, så att synten spelar upp ljudet en gång till. Det låter med andra ord som en sån där "phaser-effekt" där ljudet mixas med en något fasförskjuten version av samma ljud. Mycket irriterande..

Har någon en idé om hur jag kan få bort den här effekten? Mitt ljudkort är ett E-MU APS med kX drivrutiner.

Annons
Postat

Tack! Synd bara att jag måste in och bläddra bland inställningarna när jag vill spela på synten utan att ha Cubase igång. Men det är väl nåt man får försöka leva med. 😎

Postat

Det finns någon inställning i Cubase också, där du kan stänga av thru - men jag kommer inte ihåg var den finns, eftersom jag alltid har kört med Local Off på syntarna...

Leta lite i manualen till Cubase, så hittar du det säkert.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.