Tornado Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 Hej på er. Jag har precis börjat leka med Cubase och har ett litet problem här. När jag spelar in MIDI-signalen från min synt (Korg Triton Le) så tar datorn emot signalen men skickar den sedan vidare till synten igen, med en mycket kort fördröjning, så att synten spelar upp ljudet en gång till. Det låter med andra ord som en sån där "phaser-effekt" där ljudet mixas med en något fasförskjuten version av samma ljud. Mycket irriterande.. Har någon en idé om hur jag kan få bort den här effekten? Mitt ljudkort är ett E-MU APS med kX drivrutiner.
Claes Holmerup Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 Leta upp "Local off" i synten, så slipper du det. 😎
Tornado Postat 12 mars 2004 Trådstartare Postat 12 mars 2004 Tack! Synd bara att jag måste in och bläddra bland inställningarna när jag vill spela på synten utan att ha Cubase igång. Men det är väl nåt man får försöka leva med. 😎
Claes Holmerup Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 Det finns någon inställning i Cubase också, där du kan stänga av thru - men jag kommer inte ihåg var den finns, eftersom jag alltid har kört med Local Off på syntarna... Leta lite i manualen till Cubase, så hittar du det säkert.
Tornado Postat 12 mars 2004 Trådstartare Postat 12 mars 2004 Den perfekta lösningen. Nu är jag nöjd och glad.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.