Jump to content
Annons

"musik-affär"

BeeZed

Recommended Posts

Jag och några polare har småplaner på att starta en "musik-affär" på nätet, liknande CDON/downloads, Poplife, etc etc.... Och skulle ju då således vilja koda dem alster som eventuellt skall ligga till försäljning? (Liknande den inprodicon tillhandahåller) ...

Finns det nåt program som fixar detta?

Eller måste man köpa en licens av nån från de stora jättarna?

Mest är det väl för att exprimentera med den framtid som skivindustrin är på väg till, och att ge dem som kämpar varje dag med sin musik nånting tillbaka ....

Tacksam för svar.

/Peter

Dela på andra sajter

Annons

Nej. (tror jag inte iallafall) ....

Dem använder väl sig av nån slags kodning av WMA-filer, så att man bara kan bränna böset 2 ggr, ha på en dator osv .... (lite tråkiga regler men) ...

Skulle vilja ha nåt liknande, dock med färre begränsningar .... Köpt är ju köpt lixom ....

Nån som hänger med vad jag är ute efter?? 🙁

Dela på andra sajter

Köpt är köpt, en mycket bra devis. Se till att ha ett licenssystem, när någon köpt en låt får dom ladda hem den så många gånger dom vill i vilket format dom vill.

Ja, nåt sånt tänkte jag ..... Frågan är bara hur man skall trixa ihop det?? :-)

Nåra ideas?? *ler*

Dela på andra sajter

*hehe*

mmmm, gäller att få ner idéerna till verklighet bara .... *lol*

I hur tidigt stadie är du i planeringen? Funderingar och spekulationer eller är du på gång med hela paketet så att säga?

Just nu ligger planerna på ett antal A4-skisser .... Och en del förfrågningar på folk som akn tänkas vara intresserade att köra igång nåt projekt ..... Men inget konkret att i stil med "1 maj smäller det", nån reggad hemsida eller så ....

Tänkte kanske ha sommaren att testköra det på för att köra igång i höst ....

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.