Jump to content
Annons

Hur funkar UAD's licenshantering? Gamla kort i gammal dator, nytt kort i ny dator...

Recommended Posts

Postat

Har några gamla projekt där jag är ganska nöjd med ljudbilden, men där jag också använt UAD-pluggar. Projekten är mixade på gamla musikdatorn.

Vill helst klara mig på "icke hårdvaru-bundna" pluggar framöver för att slippa dylikt trassel i framtiden, men för att få med mig inställningarna... Funderar om jag kan köpa ett nyare UAD-kort (t ex solo), plugga in i min nya dator och använda de effekter som hör till mitt konto, utan att något försvinner från min gamla dator som kör två UAD-1-kort?

(Så skulle jag enklare kunna A/B:a mig fram till lämpliga ersättningspluggar i mina favoritprojekt, en plugg i taget).

Annons
Postat

Jag har för mig att du kan flytta licenser mellan olika kort, inom samma konto, relativt smidigt.

Se till att du reggar alla kort först så kan du aktivera och avaktivera licenser på alla kort via kontrollpanelen.

Postat (redigerat)

Alla dina köpta pluggar funkar på alla kort. Du behöver bara ta ner auktorisationsfilen till den nya datorn (där du installerat ditt eventuellt nya kort).

mvh/Peter

Edit: meningsbyggnad

Redigerat av Sleap

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.