Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Finns här någon som har bra koll på musik (menar lyssnar på mycket, vet vad artister heter, hur de låter, vet hur olika genres bäst definieras osv)?

Det här är en ännu osläppt låt, precis färsk från masteringen, som jag spela in med bandet.

Jag hänger inte med i dagens musik alls så jag har ingen koll på vad kända band heter efter typ början av 2000-talet.

När man ska promota och/eller sälja sin låt så behöver man ofta tagga låten på ett flertal olika sätt.

Jag får alltid rejäla problem när det kommer till "låter som"-delen. Oftast är det en fördel om man kan hitta även nutida artister man låter liknande.

Vilka andra artister skulle man kunna, på ett eller annat sätt, kunna förknippa med den här låten?

Tar gärna förslag på genreindelning också.

Ytterst tacksam för alla bidrag.

https://www.dropbox.com/s/qyp5ouft5pfbzuj/tonight_v4.mp3?dl=0

Redigerat av lonewind
Annons
Postat

Najs 🙂

Skulle kalla den .. typ urban indiepop med americana, country o western inriktning .. nåt sånt

Har inte koll på just den delen av musikvärlden. Mer koll på låtar. En del brittiska band som låter någorlunda likt fast då utan country-kryddan. Kanske Counting Crows, R.E.M, Soul Asylum, Niel Young, The Verve, eventuellt Richard Ashcroft eller Crowded House med. Det är någorlunda nära i alla fall.

Postat

Hej Sleap och Signia!

Verkligen snällt av er att ta er tid till att lyssna och komma med förslag.

Väldigt bra bandförslag!

Men skulle verkligen vilja veta om någon vet någon känner till några mer nutida artister än ovanstående (vet att jag knappast gör modern musik men det skulle ju kunna finnas någon som än idag får för sig att göra liknande 😄 ).

• 1 månad senare...
Postat

Blir alltid lite ställd när folk frågar vad det är för stil på låten som jag gjort. Tänker aldrig i de termerna. Svaret brukar bli pop.

• 1 månad senare...
phonkoholic (oregistrerad)
Postat

Jag brukar säga ren awesomeness eller hålla mig till: Episkt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.