Jump to content
Annons

NI Komplete 10


Thomas A

Recommended Posts

http://www.native-in...ducts/komplete/

Vad säger ni om nya Komplete 10? Jag kommer förmodligen uppgradera. Men det är synd att de inte har en variant för mer "analog" inspelning+ samplingar och en för mer elektronisk musik. (Som komplement till Komplete Ultimate där allt ingår). Då jag inte använder syntar knappt alls så är bara kanske 1/3 av innehållet användbart för mig. (Men det blir ändå billigare än att köpa lösa delar på det man vill ha).

Jag är mest sugen på Session Horns Pro måste jag säga. (Har vanliga Komplete 9 nu). Och SHP ingår numera in Ultimate.

En spontan tanke kring de nya midi-kontrollerna. Är de inte sjukt dyra!? 6000 spänn för 49-tangenters versionen. Visst, de har lite extra rattar och knappar som syncar speciellt mot Komplete, men det är ju fortfarande "bara" ett midi-klaviatur, utan inbyggda ljud. Men som sagt, jag har bara kollat som hastigast på dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Knappt hälften man skulle ens använda och visst billigare köpa allt än löst men vem vill sitta med en massa som man aldrig tänker använda och inte får sälja separat? Ja klaviaturerna var allt annat än prisvärda. Jösses får en grym gura begagnad för det priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är sugen på Komplete lagom till varje nytt släpp. Lyckligtvis(?) hinner jag hejda mig innan jag köper, och tänker att jag skulle lägga för mycket tid på att bara hoppa runt mellan alla olika paket och verktyg istället för att skapa.

Egentligen borde jag slänga ut allt jag inte verkligen använder och försöka göra något av det som är kvar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
pme (oregistrerad)

http://www.native-in...ducts/komplete/

Vad säger ni om nya Komplete 10? Jag kommer förmodligen uppgradera. Men det är synd att de inte har en variant för mer "analog" inspelning+ samplingar och en för mer elektronisk musik. (Som komplement till Komplete Ultimate där allt ingår). Då jag inte använder syntar knappt alls så är bara kanske 1/3 av innehållet användbart för mig. (Men det blir ändå billigare än att köpa lösa delar på det man vill ha).

Jag är mest sugen på Session Horns Pro måste jag säga. (Har vanliga Komplete 9 nu). Och SHP ingår numera in Ultimate.

En spontan tanke kring de nya midi-kontrollerna. Är de inte sjukt dyra!? 6000 spänn för 49-tangenters versionen. Visst, de har lite extra rattar och knappar som syncar speciellt mot Komplete, men det är ju fortfarande "bara" ett midi-klaviatur, utan inbyggda ljud. Men som sagt, jag har bara kollat som hastigast på dem.

Semi-weighted fatar är inte helt fel. Men det tycks inte vara polyfonisk aftertouch viket skulle kunna vara något som gjorde att priset var rimligt. Känns ganska dyrt och på något sätt är det något som är fel på programvaran om man inte lyckas få den att fungera med vanliga midi keyboards.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl lönt att köpa vartannat eller vart tredje Komplete-paket ungefär - annars har det inte tillkommit tillräckligt mycket nytt för att det ska kännas motiverat, tycker jag. De har ju samma uppgraderingspris oavsett vilken Komplete-version man har uppgraderar från...

Om de hade ändrat uppgraderingspolicyn och satt lägre pris om man uppgraderade från närmast föregående version, så hade det känts bättre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...