Jump to content
Annons

lyssningsfaktor  

5 röster

1. 1. lyssningsfaktor

• 1. Vill aldrig mer höra det här
      0
    • 2. Skulle inte dö av att höra det igen
      1
    • 3. Tja... det funkar väl
      1
    • 4. Kommer lyssna nån gång till
      1
    • 5. Fantastisk, kommer lyssna sönder
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN:Tankar i natten

* ARTIST/GRUPP:Arete

* GENRE:ambient/illbient

* LÅTLÄNGD:4:12

* KOMPOSITÖR:Mattias Andersson

* PRODUCENT:Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.8mb

* STATUS: tidig demo

* LÅTLÄNK:

Ett stycke som jag satt ihop för att fånga en speciell känsla. Helt uppbyggt på ljudlandskap, med lite prat och sång på svenska. Gärna konstruktiv kritik om det går, speciellt på hur jag kan förbättra prat och sång i den.

Annons
Postat

Bisarrt och trevligt. Men jag skulle vilja att det hände mer, både med ljudlandskapet och prat/sång. Lite kid606-stuk hade inte varit fel, vad nu den genren kallas. Spännande att se var den här landar till slut.

Postat

"Rytm-samplingen" låter bra i början men blir lite jobbigt/enformig till slut (svårt att somna till 🙂 ) ...

prova kanske lite vanliga trum-rytmer senare!?

Svårt att höra texten ibland (låter lite som Reeperbahn vs Twice-A-Man) ... 😄

(Gjorde själv en "natt-synth" nyligen ... )

Postat

Tackar för kommentarerna :-)

signert: lite fler händelser kan nog slängas in, men inte speciellt mycket. Mest bara för att ge den en gnutta mer liv. ingen aning vad kid606 är för nåt, får kolla upp.

ifransson: den är menad att vara enformig, så den blir det inga ändringar på (inte heller menat att somna till). Texten ska jag försöka få fram lite mer, men den ska vara lite svår att höra.

Postat

Hmm det är väl du och zeblar som håller på med sån här musik.

Jag gillar det. Marknaden är väl inte så stor kanske. Jag tycker nog inte att det behöver vara tydligare text, om du inte insisterar på att man måste höra det. Stämningen som jag får är att det inte riktigt går att fånga alla tankarna, vilket väl stämmer bra med lätt ångestfyllda natttankar. Gör du dem tydligare så kanske man bara känner sig skriven på näsan.

Bra, men lycka till med att sälja skivor.. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.